اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » حدود 30 درصد قشر جوان ما در حوزه ی سلامت و بهداشت مشکل ندارند

حدود 30 درصد قشر جوان ما در حوزه ی سلامت و بهداشت مشکل ندارند

در تاریخ : 25 شهریور 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,023

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
رئیس شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت:حدود 30 درصد قشر جوان ما در حوزه ی سلامت و بهداشت مشکل ندارند
به گزارش میاندوآب پرس، سهراب حیدری در جلسه ساماندهی امور جوانان میاندوآب گفت:ارائه خدمات سلامت برای دانشجویان در دانشگاههای سطح شهر انجام می شود و در 6 ماهه گذشته توزیع مگا دوز ویتامین دی که از مشکلات حوزه جوانان است به صورت رایگان هر ماه انجام شده است.
وی ادامه داد : برگزاری کلاس های ازدواج سالم و پایدار در مراکز و خانه های بهداشت به صورت فصلی و مشاوره به مناسبت هفته جوان، برگزاری کلاس های مفاهیم بهداشتی برای جلوگیری از شیوع برخی بیماریها که ناشی از رفتار پرخطر جوانان است از دیگر برنامه های شبکه بهداشت میاندوآب در حوزه جوانان بوده است.
حیدری با اشاره به ارزیابی های انجام شده در سطح شهرستان توسط سامانه آنلاین سیب گفت:10 درصد جوانان میاندوآب چاق و 21 درصد هم اضافه وزن دارند و حدود 4 درصد جوانان هم لاغر هستند و این آمار نشان می دهد فقط 26درصد جوانان از نرم طبیعی و ایده آل برخوردار هستند که لازم است در تغذیه ، ورزش و پرکردن اوقات فراغت جوانان اقدامات اساسی انجام شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: یک درصد از جمعیت 18 تا 29 ساله میاندوآب دچار فشار خون هستند و در معرض خطر هستند و نیاز به مداخله دارویی و تغذیه ای و رفتاری هستند،16 درصد این قشر مشکل دهان و دندان دارند، اگر بخواهیم در حالت کلی بیان کنیم چیزی حدود 30 درصد جوانان مشکل ندارند .

حیدری بیکاری را عامل جدی مشکلات روحی جوانان اعلام کرد و گفت: به دنبال بیکاری اعتیاد هم به معضل دیگر این حوزه تبدیل شده است و امروزه گسست عاطفی ناشی از فضای مجازی در میان خانواده ها و قشر جوان هم به این مشکلات اضافه شده است و همچنین وضعیت اقتصادی جامعه به گونه ای شده است که هم پدر و هم مادر خانواده اغلب به دنبال کسب درآمد هستند و این هم موجب شده است اوقات کمی برای خانواده و در کنار هم بودن ها اختصاص یابد که آینده جوان را با مشکل مواجه کرده است و ما باید برای این مشکلات به راه کاری در این جلسات دست یابیم.
وی گفت: دانشگاهها و حوزه ها و مراکز اموزشی باید در زمینه آموزش سبک زندگی سالم کوشا باشند و اداره ورزش و جوانان می تواند با برگزاری کلاس های آموزشی برای هیئت های ورزشی بسیار در این زمین کمک حال این قشر جامعه باشد
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود