اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » میاندوآب قربانی بزرگ خشک شدن دریاچه اورمیه شده است

میاندوآب قربانی بزرگ خشک شدن دریاچه اورمیه شده است

در تاریخ : 28 آبان 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,011
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی؛میاندوآب قربانی بزرگ احیای دریاچه اورمیه شده است.
به گزارش میاندوآب پرس، جهانبخش محبی نیا امروز در جلسه شورای اداری میاندوآب که با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ‌کشور و حامد مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: اینکه بیشتر برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه در میاندوآب اجرا می شود، باید این شهرستان مقام اول را در جذب اعتبارات ستاد احیا داشته باشد.
وی افزود: معیشت بیشتر مردم آذربایجان غربی به ویژه میاندوآب به کشاورزی وابسته است و احیای دریاچه ارومیه نیز یکی از مطالبه های مهم مردم آذربایجان غربی است ولی نباید در راستای احیای دریاچه ارومیه کشاورزی این شهرستان آسیب ببیند، زیرا این شهرستان با تولید نزدیک به یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی به کشاورزی استان هویت بخشیده است.
محبی نیا بیان کرد: تخصیص اعتبار ناکافی برای ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب شهری به منظور انتقال پساب ها بعد از تصفیه به پیکره دریاچه از جمله موارد مشهود در عدم تخصیص اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به میاندوآب است‌.
وی با اشاره به کاهش هشت درصدی سالانه آب بخش کشاورزی در میاندوآب گفت: از این ناحیه نیز کشاورزی شهرستان آسیب می بینند و نیاز است در این زمینه مساعدت صورت گیرد.
نماینده مردم شهرستان های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب افزود: در انتقال خط دوم آب زرینه رود به تبریز عیسی کلانتری ایستادگی کرد و این جای تقدیر دارد، زیرا دیگر آب اضافی برای انتقال به تبریز وجود ندارد و اکنون هم حرف هایی در این باره شنیده می شود که در بین مردم و جامعه این شائبه را ایجاد می کند که احتمال انتقال آب میاندوآب به تبریز از خط دوم آبرسانی وجود دارد.
وی بیان کرد: این درحالیست که با توجه به توقف طرح سدسازی در این شهرستان به ویژه سد باروق، مردم با کمبود آب شرب سالم و کشاورزی مواجه هستند و نیاز است در تصمیم گیری ها به این مهم نیز توجه شود.
محبی نیا با اشاره به ضرورت استقلال مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب از دانشگاه ارومیه نیز اظهار داشت: قدمت این مرکز به قبل از انقلاب بر می گردد و اینکه برای آن ردیف بودجه ای مستقل در نظر گرفته شده است، نباید در مرکز استان با واکنش مواجه شود.
محبی نیا گفت: این مرکز با دارا بودن 75 هکتار وسعت و شاخص های علمی و امکانات آموزشی می تواند مستقل فعالیت کند.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت راه های ارتباطی شهرستان میاندوآب بیان کرد: طرح راه سازی میاندوآب به سرچم که حدود 30 سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد هنوز در کیلومتر60 آن، در 10 کیلومتر فقط سازه و ابنیه ها اجرا شده و در بیش از سه کیلومتر هیچ گونه عملیات عمرانی صورت نگرفته که نیازمند اعتبار است.
محبی نیا گفت: تکمیل عملیات تعریض محور میاندوآب - چهاربرج و میاندوآب - تپه رش نیز یکی از مطالبات مردم است که در این باره نیز باید از نظر تخصیص اعتبار نگاه ویژه ای انجام شود.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود