اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » آمار مرگ و میر مادران در میاندوآب به صفر رسید

آمار مرگ و میر مادران در میاندوآب به صفر رسید

در تاریخ : 22 دی 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 2,140
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: به برکت وجود نظام مقدس اسلامی آمار مرگ و میر مادران طی سه سال گذشته در میاندوآب صفر بوده است.
به گزارشمیاندوآب پرس، سهراب حیدری در مراسم گرامیداشت روز پرستار گفت: با قول مساعد دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اذربایجان غربی کارانه پرستاران و پرسنل و همچنین حق بازنشستگی عوامل بازنشسته شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه به کوری چشم بدخواهان نظام، امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت، گفت: جمعیت کشور ما نسبت به قبل از انقلاب دو برابر شده است ولی خدمات پزشکی بیش از 100 برابر رشد داشته است ، در همین میاندوآب پزشکان هندی و بنگلادشی طبابت می کردند و این در حالی است که امروز 64 پزشک متخخصص و بیش از 80 پزشک عمومی، و بیش از 500 نفر پرستار داریم که این آمارها در قیاس با قبل از انقلاب افزایش خیره کننده ای نشان می دهد.
حیدری با اشاره به اینکه، آمار مرگ و میر مادران یکی از شاخص های اصلی رتبه بندی کشور است ، گفت: قبل از انقلاب به ازای هر 100 هزار نفر 138 نفر مرگ و میر مادران ثبت شده است و این آمار در سایه دستاوردهای انقلاب به 8 نفر در 100 هزار نفر رسیده است و به حول و قوه الهی سومین سال متوالی است که در میاندوآب مرگ و میر مادر ثبت نشده است .
وی در ادامه گفت: دانشکده پرستاری میاندوآب از سال 1392 شروع به کار کرده و سالانه تقریباً 35 نفر پذیرش دارد و امسال چهارمین سال جشن فارغ التحصیلان این دانشکده را برگزار خواهیم کرد.
به گزارش میاندوآب پرس، شب گذشته با اجرای برنامه شاد موسیقس، اجرای مسابقه ، و تجلیل از پرستاران نمونه مراسم گرامیداشت مقام پرستار در میاندوآب برگزار شد.













تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود