اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » 4 مدرسه خیر ساز با 37 کلاس درس در میاندوآب به بهره برداری رسید

4 مدرسه خیر ساز با 37 کلاس درس در میاندوآب به بهره برداری رسید

در تاریخ : 25 دی 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,664
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، قلم چی و روشنایی فر دو نفر از خیران مدرسه ساز کشور و مسئولان استانی و شهرستانی چهار مدرسه خیرساز مشارکتی در شهرستان میاندوآب به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس ،طی آیینی که امروز در محل تالار امام میاندوآب برگزار شد ضمن تجلیل از خیران مدرسه ساز چهار مدرسه خیرساز مشارکتی افتتاح شد.

ابراهمیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت:آذربایجان غربی در حوزه آموزش و پرورش جزو چهار استان لازم التوجه کشور است و امسال بالغ بر 593هزار دانش آموز در سالتحصیلی جاری در 4987 واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

محمدی افزود: سرانه آموزشی  استان 4.05 مترمربع به ازای هر دانش آموزاست و این در حالی است که میانگین کشوری 5.18 متر مربع می باشد و آذربایجان غربی در رتبه 29 قرار دارد لذا رفع این معضل نیازمند همت مضاعف دولت و خیرین است.

آیدین رحمانی ، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در حاشیه افتتاح این مدارس به خبرنگاران گفت: مدرسه 15 کلاسه روشنایی قلم 4 با اعتبار 25 میلیارد  ريال با زیر بنای 1620 متر مربع در مدت یکسال ساخته شده است و مدرسه 10 کلاسه روشنایی پرتویی نیز با زیربنایی به متراژ 737 متر مربع با اعتبار 16 میلیارد ريال طی یکسال اخیر ساخته شده است.

رحمانی ادامه داد: دو مدرسه 6 کلاسه 6 و 7 نیز در مجموع با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد و 200 میلیون ريال در بخش مرحمت آباد میاندوآب ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان آذربایجان غربی 249 پروژه با 2475 کلاس درس در حال اجرا داریم، گفت: برای نوسازی این پروژه ها 500 میلیارد ريال اعتبار نیاز است که 19 پروژه آن در میاندوآب واقع شده است و امیدواریم با جذب حداکثری اعتبارات و اقدامات لازم در راستای توسعه و تجهیز مدارس شاهد بهسازی تمام مدارس استان باشیم و دانش آموزان ما در فضای امن به تحصیل بپردازند.


















تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود