اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » سرشماری زمستانه پرندگان در زیستگاه های آبی شهرستان میاندوآب آغاز شد

سرشماری زمستانه پرندگان در زیستگاه های آبی شهرستان میاندوآب آغاز شد

در تاریخ : 26 دی 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,977
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب گفت: طرح سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب هاو منابع آبی تحت مدیریت محیط زیست از دیروز آغاز شد.

به گزارش میاندوآب پرس، علیرضا بقالی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود؛در اولین روز از برنامه،سرشماری پرندگان در زیستگاه های آبی و تالابی شهرستان،پهنه آبی سد نوروزلو،حاشیه رودخانه زرینه رود و زیستگاه های اصلی پرندگان در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو،انجام شد.

بقالی ادامه داد؛ این سرشماری به شیوه پیمایشی و با به کار بردن ابزارهایی از جمله دوربین چشمی و تلسکوپ انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه، اردک سرسبز از مهمترین گونه های مهاجر است که در این فصل در این تالاب زمستان گذرانی می کند، گفت: چنگر معمولی،انواع حواصیل،لک لک ،کاکایی،اگرت،باکلان،پرندگان شکاری از جمله عقاب ماهیگیر،طلایی و تالابی از جمله انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی حاشیه این تالاب به شمار رفته و در آمار مشاهدات ثبت شده اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: در جریان این سرشماری یک بال طاووسک در تالاب نوروزلوی میاندوآب، توسط محیط بانان میاندوآب مشاهده شد، این پرنده بسیار محتاط است و معمولاً خود را از انظار مخفی می‌دارد و کمتر در فضای باز دیده می‌شود و رنگ پر و بالش به طور کلی آبی مایل به بنفش است که در سطح پشتی پررنگ‌تر و روی گلو و سینه اش جلای فیروزه‌ای دارد.

بعه گزارش ایسنا، تالاب نوروز لو در 5 کیلومتری میاندوآب، به مساحت هزار هکتار محل زندگی انواع حیوانات همچون گراز وحشی، روباه،گرگ، خرگوش و انواع پرندگان کم نظیر همچون عقاب، تالابی، اردک کاکاش و چنگر است و از 4 طرف به روستاهای میرآباد، میرنظام، آیدیشه و گوگجلو میاندوآب همجوار است و با برخورداری از درختانی همچون گز و سرو و نیزار ها از پوشش گیاهی مطلوبی نیز برخوردار است.
منطقه حفاظت شده نوروزلو پس از مناطق حفاظت شده ملی دریاچه ارومیه، مراکان خوی، میر آباد سردشت و بوکان پنجمین منطقه حفاظت شده آذربایجان غربی و همچنین ششمین منطقه شکار ممنوع استان است.




تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود