اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » آغاز رقابت 4183 کنکوری در میاندوآب/شانس قبولی در کنکور به ۷۵ درصد رسید

آغاز رقابت 4183 کنکوری در میاندوآب/شانس قبولی در کنکور به ۷۵ درصد رسید

در تاریخ : 07 تیر 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 2,719
 از صبح امروز همزمان با سراسر کشور رقابت کنکوری ها در میاندواب هم آغاز شد.
به گزارش میاندوآب پرس،افشار کبیری رئیس مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب، گفت: امسال در مجموع چهار هزار و ۱۸۳ داوطلب در شهرستان میاندوآب در آزمون کنکور حضور دارند که روزهای پنج شنبه و جمعه در آزمون سراسری و همگام با سراسر کشور شرکت می کنند.

رئیس مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب اظهار کرد: از چهار هزار و ۱۸۳ داوطلب امسال، دو هزار و ۲۴۸ نفر زن و یک هزار و ۹۳۵ نفر نیز مرد هستند.
وی افزود: بیشترین آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری امسال در میاندوآب مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی با  دو هزار و ۹۴۳ نفر که شامل ۷۰ درصد شرکت کنندگان است و کمترین تعداد نیز در گروه های آزمایشی اصلی مربوط به ریاضی-فنی با ۱۸۸ نفر و در میان کل گروه ها مربوط به گروه آزمایشی هنر با ۱۴۸ نفر است.

شانس قبولی در کنکور به ۷۵ درصد رسید
دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه علم و صنعت به عنوان یکی از حوزه ‌های برگزاری چهل و هشتمین آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به خبرنگار ایسنا گفته است: ظرفیت پذیرش در کنکور امسال تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نخواهد داشت و تلاش ما این است که این ظرفیت به خصوص در رشته‌ها و دانشگاه‌های پرمتقاضی و در گروه‌های علوم تجربی و ریاضی در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا نکند.

به گفته وی در عمل ۷۵ درصد داوطلبان دانشگاه‌ها بدون احتساب دانشگاه آزاد می‌توانند وارد موسسات آموزش عالی شوند. مشکلی که ما در حال حاضر با آن مواجه هستیم این است که ظرفیت‌ها در دانشگاه متوازن نیست و مثلا حدود ۶۴ درصد پذیرش‌ها در گروه علوم تجربی قرار می‌گیرند اما باید به طور کلی تأکید کنم که شانس قبولی داوطلبان کنکور در آزمون ۷۵ درصد است
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود