اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » فرهنگ سازی راهکار پیشبرد امور است، اجبار نتیجه عکس می دهد

فرهنگ سازی راهکار پیشبرد امور است، اجبار نتیجه عکس می دهد

در تاریخ : 02 بهمن 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 930
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
فرماندار میاندوآب گفت:فرهنگ سازی راهکار پیشبرد امور است، اجبار نتیجه عکس می دهد
به گزارش میاندوآب پرس، مهدی قهرمانی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گفت: برخی مراسمات عزاداری و ترحیم تبدیل به مراسم خودنمایی شده است و سفره های احسانی که به این مناسبت ها دایر می شود و یا مجلس دیگری که برای گرامیداشت یاد درگذشتگان در سطح شهرستان است بدعت بسیار بدی است که نیازمند فرهنگ سازی توسط مبلغین دینی است تا بتوانیم کمی از اذیت مردم بکاهیم.
قهرمانی ادامه داد: اگر واقعا دنبال مغفرت الهی هستیم لزومی ندارد این همه مردم را یکجا جمع کنیم و منتظر سفره احسان بمانند و یا فردی هم که وسع مالی ندارند مجبور شوند پول قرض کنند و احسان بدهند مگر دین ما چنین توصیه هایی کرده است ولی اغلب این موارد با هدف خودنمایی در مجالس انجام می شود.
مهدی قهرمانی با اشاره به اینکه باید برای انجام کاری شوق و علاقه وجود داشته باشد گفت: روسای ادارات و امام جماعات باید مردم را با فرهنگ سازی سر ذوق بیاورند و دعوت به حضور در نماز جماعات ادارات بکنند وگرنه وقتی کاری با اجبار انجام شود و اشتیاق نباشد، نتیجه عکس خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: دشمنان ما بیکار ننشسته اند و تلاش می کنند از طریق فضاهای رسانه ای بیشترین ضربه را از جایی بزنند که ایرانیان اعتقاد و باورشان از آنها نشات می گیرد و بزرگترین اعتقادات ما همان باورهای دینی ماست ، باید مراقب باشیم دشمن نتواند نظام ما را ناکارآمد نشان دهد.
فرماندار میاندوآب ادامه داد: مصوب شد شرکت نفت به نظافت نمازخانه های پمپ بنزین ها نظارت کند و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به تامین نمازخانه و یا سکوی نماز در محورهای مواصلاتی شهرستان اقدام نمایند و همچنین شهرداری نسبت به تجهیز نمازخانه های پارک های شهر و تعمیر سرویس های بهداشتی دست کم تا آغاز ایام نوروز اقدام نماید.
مهدی قهرمانی ادامه داد: در بحث حجاب و عفاف صرفا نباید بر پوشش خانم ها تاکید کرد ، رفتار و پوشش آقایان در بحث حجاب و عفاف و فرهنگسازی مهمتر است و افراد باید فرهنگ سازی رااز خودشان شروع کنند.
قهرمانی با اشاره به اینکه از نقد منصفانه استقبال می کنیم، گفت: اینکه میاندوآب در بحث شورای اقامه نماز شهرستان برتر استان می شود قابل تحسین است، اما این انتقاد هم وارد است که در بحث آسیب های اجتماعی وضعیتش وخیم است و مقام دوم استان را دارد ، اگر فرهنگ سازی نشود و آسیب شناسی نکنیم آمار بدتر هم خواهد شد و این در حالی است که آمار فعلی هم واقعاً نگران کننده است.
وی ادامه داد: در شاخص های توسعه شهرستان واقعا عقب مانده ایم و لازم است همه دست به دست هم دهیم و میاندوآب را به جایگاه واقعیش با توجه به ظرفیت ها و استعدادهایی که دارد برسانیم.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود