اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » میاندوآب در زمینه ازدواج کودکان رتبه اول استان را دارد

میاندوآب در زمینه ازدواج کودکان رتبه اول استان را دارد

در تاریخ : 04 بهمن 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,604
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:میاندوآب در زمینه ازدواج کودکان رتبه اول استان را دارد.
به گزارش میاندوآب پرس، بهرام صمدی در آیین تودیع و معارفه معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب گفت: وزارت آموزش و پرورش در امر اجرای ماده 112 تابعه ستاد کل نیروهای مسلح است و بر حسب اعلام لیست مناطق عملیاتی و درگیر جنگ عمل کرده است و خوشبختانه در نامه ای که جدیداً ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ محبی نیا نماینده مجلس نوشته است نام میاندوآب را هم جزو مناطق درگیر جنگ اعلام کرده و منتظر ابلاغ رسمی این بخشنامه به سازمان برنامه و بودجه هستیم تا در مورد کارکنان آموزش و پرورش میاندوآب هم ماده 112 اعمال شود.
صمدی با اشاره به اینکه چالش فعلی آموزش و پرورش قانون زدگی است، گفت: برخی قوانین متناقض، برخی موازی و برخی ها هم متناوب هستند و چالش دیگری که درگیرش هستیم بار مالی هر دانش آموز است که هنوز در کشور ما مشخص نشده است،برای هر دانش آموز چقدر هزینه می شود یک دانش آموز در کشور ما طی 12 سال 13900 ساعت آموزش می بیند و این در حالی است که در کشوری مثل فنلاند این رقم برای هر دانش آموز 7 هزار ساعت است.
وی با اشاره به اینکه با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست که ما یک منطقه آموزشی با زیر 2 هزار نفر دانش آموز داشته باشیم، گفت: این منطقه باید مدیر داشته باشد و ساختمان اداری و غیره داشته باشد که اصلا این همه هزینه برای یک منطقه کوچک قابل توجیه نیست و باید این مناطق را تجمیع کنیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تعدد بخشنامه های وزارتخانه مخصوصا در حوزه پرورشی مشکل دیگری است که مدام همکاران از آنها گله می کنند و دلیلش این است که در ساختار اداری آموزش و پرورش تمرکزگرایی صرف حاکم است و این شرایط موجب می شود مدیران دستور محور باشند و هیچ ابتکار و نو آوری از خود نداشته باشند و این واقعا عذاب آور است و نگاه نمایندگان مجلس به آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اشتغال زا موجب شده است هر روز دست کم سه نامه از نمایندگان برای استخدام افراد به بنده برسد و معلوم نیست ورود به این حوزه بر چه اساسی اتفاق می افتد و باعث می شود در یک شهرستان تراکم شدید نیروی انسانی داشته باشیم و در شهرستان دیگر در به در دنبال معلم ابتدایی بگردیم و تمام نظام برنامه ریزی نیروی انسانی را به هم می ریزد.
بهرام صمدی گفت: بزرگترین هدف آموزش و پرورش در سالتحصیلی فعلی چیزی جز اجرای سند تحول بنیادین نیست، مقام عالی وزارت هم تحول در نظام آموزش و مدرسه محوری را اولویت اساسی این سند اعلام کرده است و از سال جدید بیشتر تلاش خواهیم کرد مدیران بر اساس شایسته سالاری انتخاب شود و مدارس هم ارزیابی و رتبه بندی خواهند شد و دیگر دید وزارت خانه به مدارس یکسان نخواهد بود.
صمدی ادامه داد: اگر می خواهیم مملکتی آباد داشته باشیم محور توسعه آموزش و پرورش است باید گفتمان آموزش و پرورش، گفتمان اصلی نظام جمهوری اسلامی باشد و استفاده از ظرفیت های انجمن اولیا و مربیان باید جدی گرفته شود و به دید رفع تکلیف نباشد که اگر اینگونه عمل کنیم گام بزرگی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداشته خواهد شد.
وی دغدغه فعلی آموزش و پرورش در میاندوآب را کودکان بازمانده از تحصیل اعلام کرد و گفت: میاندوآب و مخصوصا منطقه مرحمت آباد در زمینه ازدواج کودکان رتبه اول استان را دارد و لازم است در زمینه آگاه سازی والدین در این زمینه بیشتر تلاش کنیم و بتوانیم این کودکان را مجدد به چرخه آموزش برگردانیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: درمانگاه فرهنگیان میاندوآب هم بزودی در این شهر احداث خواهد شد و امیدواریم با تخصیص اعتبار و پیگیری مدیر جدید آموزش و پرورش میاندوآب بتوانیم هر چه سریعتر درمانگاهی در خور شان فرهنگیان در این شهر داشته باشیم.
بهرام صمدی گفت: با اینکه گزینه های بسیاری برای تصدی پست مدیریت آموزش و پرورش میاندوآب وجود داشت، پس از بررسی های فراوان به انتخاب بهروز تقی نژاد رسیدیم و امیدواریم در حفظ و ارتقای جایگاه مدیریت این شهرستان موفق باشند.

گفتنی است امروز طی مراسمی بهروز تقی نژاد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش میاندوآب معرفی و از زحمات جلال پورمیرزا که پس از 35 سال خدمت بازنشسته شده بود، قدردانی گردید.





تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود