اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » هزینه حج امسال با دلار ۳۹۰۰ تومانی محاسبه شد

هزینه حج امسال با دلار ۳۹۰۰ تومانی محاسبه شد

در تاریخ : 08 تیر 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 869
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: هزینه نهایی حج تمتع سال ۹۷ با ارز مبادله‌ای یعنی با دلار ۳۹۰۰ تومان محاسبه شد.
به گزارش انتخاب، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع ۹۷ گفت: هزینه نهایی حج تمتع سال ۹۷ با ارز مبادله‌ای یعنی با دلار ۳۹۰۰ تومان محاسبه شد.
وی در ادامه تصریح کرد: زائران حج تمتع سال جاری از همراه داشتن پول رایج کشور در عربستان خودداری کنند.
قاضی عسکر افزود: در حج امسال زائران ۶ روز در مدینه می‌مانند و بقیه سفر را در مکه هستند. قرار بود اقامت بیشتری در مدینه داشته باشیم به جای ۸۵ هزار زائری که قرار است در این دوره به حج مشرف شوند مجبور بودیم تعداد کمتری را به حج ببریم. در حالی که برخی افراد ۱۵ الی ۱۶ سال است که در نوبت حج هستند بنابراین مجبور شدیم مدت زمان حضور در مدینه را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: تفاوت قیمت‌های ایجاد شده برای برخی زائران به دلیل تفاوت در حوزه مسکن و ایستگاه‌های پروازی است در غیر این صورت هیچ تبعیضی در حج برای زائران وجود ندارد و مواردی مانند حمل و نقل،‌بهداشت و درمان و غذا برای همه زائران یکسان است.
نماینده ولی فقیه تصریح کرد:‌ با توجه به اظهاراتی که در بازار ارز کشور ایجاد شده اگر قرار بود نرخ‌ها با ارز بالا برود ما شرمنده مردم می‌شدیم و باید بگویم که از چند سال گذشته تاکنون حج گران نشده و اختلاف قیمت‌ها به دلیل نرخ ارز است اما ما تا جایی که امکان داشته صرفه‌جویی‌ها را انجام دادیم تا مشکلی برای حجاج پیش نیاید و حجاج مطمئن باشند کسی سود مالی در حج نمی‌برد.
قاضی عسکر تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت دلار به هیچ وجه مصلحت نیست زائر پول ایرانی به همراه خود ببرد و در بازار عربستان آن را تبدیل کند چراکه این اقدام باعث تحقیر ملت ما می‌شود.
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به امکانات خرید مجازی برای حجاج تصریح کرد: در برخی از شبکه‌های مجازی امکان خرید فراهم شده و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا ۵۰ درصد به اضافه پنج درصد به حجاج تخفیف دهند و نوع کالاهایی که حجاج خرید می‌کنند در اختیار آنها قرار گرفته است حجاج نیز می‌توانند با مراجعه به این سایت‌ها از این فروشگاه‌های مجازی خرید کنند.
تگهای مطلب : دلار, حج
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود