اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی افراد نیست و بانوان نباید بدون حجاب با خودرو تردد کنند

وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی افراد نیست و بانوان نباید بدون حجاب با خودرو تردد کنند

در تاریخ : 05 اسفند 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,227
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
امام جمعه میاندوآب گفت:طبق قانون وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی افراد نیست و بانوان نباید بدون حجاب با خودرو تردد کنند.
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، حجت الاسلام حمید حسن زاده در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر میاندوآب گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برای سومین سال پیاپی مقام نخست استان را کسب کرده است و در همین راستا لوح تقدیری از طرف سردار خرم نیا دبیر ستاد استان برای سرهنگ شیخ نژاد دبیر این ستاد در شهرستان ارسال شده است.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه در احادیث آمده است، اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود فروعات دیگر دین هم ترک می شود، گفت: همه فروعات دین بر پایه امر به معروف و نهی از منکر می توانند ظهور و بروز داشته باشند اما متاسفانه کمی در جامعه ما کم رنگ شده است و دلیل تشکیل این ستاد در کشور هم همین بوده است تا به صورت قانونمند پیش برود .
حجت الاسلام حسن زاده گفت: من از منادیان تذکر لسانی می خواهم که این موضوع را جدی بگیرند ، متاسفانه جوی در فضای مجازی و رسانه های منافق ایجاد شده است که برخی ها می ترسند برای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند که شاید شخصی فیلمی از اینها بگیرد و پخش کند و به آبروی وی جسارت شود.
وی ادامه داد: به تعبیر امیرالمومنین اگر احکام دین در جامعه برپا شود حکومت پایدار خواهد بود، دهان مخالفان و دشمنان را نمی شود بست هر کارمثبتی هم انجام شود بازهم حرف های دشمنان نظام تمامی ندارد، اگر مامور نیروی انتظامی در خیابان کتک بخورد واکنشی نشان نمی دهند ولی تا یکی از عوامل انتظامی بخواهد به خانمی به خاطر حجابش تذکر بدهد، زمین و زمان را به هم می دوزند که چه ها شد.
امام جمعه میاندوآب به فضا سازی شهری در ایام عید توسط شهرداری هم اشاره کرد و گفت: برخی کارها با هزینه های کم نمود بیشتری در شهر دارند از جمله رنگ آمیزی محیطی که لازم است مورد توجه شهرداری قرار بگیرد ،اتوبوس گردشگری که سال گذشته توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری راه اندازی شده بود ایده موثری بود و می تواند در جذب گرد شگر مفید باشد.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: از اتاق اصناف هم می خواهیم نظارت های خود در ایام عید بر بازار تشدید کنند و اقدامات جدی باشد، از فرمانداری و شهردار میاندوآب درخواست می کنیم اماکن عمومی و میدان های پرتردد سطح شهر به دوربین های مدار بسته مجهز کنند تا اتفاقات قابل پیگیری باشد ، دست کم این دوربین ها حالت بازدارندگی دارد و می تواند آمار سرقت ها در شهر را کاهش دهد، هر چند خود مردم باید مراقب وسایل نقلیه خود باشند تا باعث افزایش جرایم مرتبط نباشیم.
وی ادامه داد: از دستگاههای اجرایی، فرهنگی و مخصوصاً رسانه ها می خواهم مسائل جنجالی در ایام عید مطرح نشود البته مخالف انتقاد نیستیم ولی اعتقاد دارم اوقات مردم به دلیل گرانی ها تلخ است ، همه  ی مسئولان نظام از رهبری گرفته تا مسئولان شهرستان ها این وضعیت را می بینند و برای بهتر شدن اوضاع هم تلاش می کنند، پس ما هم باید در این ایام رعایت حال مردم را بکنیم.
امام جمعه میاندوآب با اشاره یه اینکه فعالیت گروهها و فرقه های انحرافی به صفر رسیده است، گفت: اینها نشان می دهد اقدامات نیروهای امنیتی و قضایی و انتظامی در این زمینه موثر بوده است و قابل تشکر است چرا که خطر این فرقه های کاذب برای نظام بیشتر از بد حجابی است.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: طبق ماده 5 قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی افراد نمی باشد و بانوان نباید در داخل ماشین ها بدون حجاب تردد کنند و از منادیان تذکر لسانی می خواهم به این موارد با در نظر گرفتن حفظ شان مردم ورد پیدا کنند و در راستای فرهنگ سازی قدم بردارند.





تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود