اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » آغاز بکار نمایشگاه تولیدات و توانمندیهای اعضای صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی در میاندوآب

آغاز بکار نمایشگاه تولیدات و توانمندیهای اعضای صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی در میاندوآب

در تاریخ : 05 اسفند 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,511
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
به مناسبت گرامیداشت هفته زن و روز مهندس، طی مراسمی نمایشگاه تولیدات و توانمندیهای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در محل مسجد روستای سوگلی تپه گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، فرماندار میاندوآب در این مراسم گفت: معرفی تولیدات و توانمندیهای زنان روستایی و حمایت از فعالیت ها و هنر این قشر از جامعه، تأثیر بسزایی در ایجاد اشتغال، جذب گردشگر و رونق و شکوفایی اقتصاد بخش کشاورزی دارد، اگر بخواهیم توانمندیهای زنان روستایی را ارتقا دهیم باید از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در روستاها به نحو احسن استفاده کنیم.
مهدی قهرمانی با اشاره به اینکه شهرستان میاندوآب در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی بویژه نهال و تولیدات باغی دارای برند ملی و منطقه ای است؛ افزود: برپایی این نمایشگاهها در ایام نوروز و پذیرایی مناسب از میهمانان نوروزی، فرصت مغتنمی برای معرفی استعداد های شهرستان بویژه مناطق روستایی خواهد بود.
رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب در این مراسم گفت: این نمایشگاه در 18 غرفه شامل گلیم و فرش، عرقیات گیاهی، گل های زینتی، گیاهان دارویی، انواع ترشی و مربا، خشکبار، نان و شیرینی های خانگی، انواع صنایع دستی زنان روستایی، به مدت 3 روز جهت بازدید عموم دایر می باشد.
  علی دیانتی با شاره به اینکه در میاندوآب ۸ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با ۲۲۸ نفر عضو و اعتبار بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان، در حال فعالیت هستند، گفت: امتیاز راه اندازی 8 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی دیگر نیز اخذ شده است و امیدواریم با شروع فعالیت این صندوق ها شاهد رونق و پویایی اقتصاد خانوارهای روستایی و اشتغالزایی در مناطق روستایی شهرستان باشیم.
دیانتی ادامه داد: این شهرستان با دارا بودن 12 تولیدکننده برتر در رشته های مختلف کشاورزی، رتبه نخست را بعد از مرکز استان در بین شهرستان ها به خود اختصاص داده است.







تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود