اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » میاندوآب در رتبه نخست صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی آذربایجان غربی قرار گرفت

میاندوآب در رتبه نخست صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی آذربایجان غربی قرار گرفت

در تاریخ : 19 اسفند 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,844
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: نمایشگاه تولیدات و توانمندیهای بانوان روستایی عضو صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در میاندوآب گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، علی دیانتی در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: به مناسبت ایام نوروز، نمایشگاه تولیدات و توانمندیهای بانوان روستایی عضو صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، با عنوان «شیرزنان آذربایجان» در محل سالن ورزشی روستای گوگ تپه شهرستان میاندوآب گشایش یافت.
دیانتی ادامه داد: میاندوآب از نظر تعداد صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی رتبه نخست را در سطح استان داراست، ۸ صندوق با ۲۲۸ نفر عضو و اعتبار بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان، در حال فعالیت می باشد و 8 صندوق جدید نیز در حال راه اندازی است که با شروع فعالیت این صندوق ها شاهد رونق و پویایی اقتصاد خانوارهای روستایی و اشتغالزایی در مناطق روستایی خواهیم بود.
وی گفت: با عنایت به اینکه ۵۰ درصد جامعه را زنان تشکیل می دهند، حمایت از فعاليتهاي این قشر از جامعه موجب توسعه و پیشرفت اقتصاد بخش کشاورزی و تأمین بخشی از مایحتاج خانوارهای روستایی می گردد. از اینرو برنامه ریزی جهت اشتغال و ساماندهی فعالیت های زنان روستایی ضروری به نظر می رسد و می بایست در اولویت برنامه های کاری مسئولین ذیربط قرار گیرد.
رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه می شود با بها دادن به توانمندیهای زنان روستایی جاذبه های توریستی شهرستان را افزایش داد، گفت: جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری موجب شکوفایی و توسعه اقتصاد مناطق روستایی خواهد شد.
دیانتی راه اندازی واحدهای کوچک پرورش گیاهان دارویی، گلهای زینتی، گلخانه های کوچک مقیاس سبزی و صیفی، را از طرح های موفق بمنظور ایجاد مشاغل خانگی برشمرد.
  گفتنی است؛ این نمایشگاه در 21 غرفه شامل: عرقیات گیاهی، گل های زینتی، گیاهان دارویی، انواع ترشی و مربا، خشکبار، نان و شیرینی های خانگی، بافتنی، تابلو فرش، فرآورده های لبنی، انواع صنایع دستی زنان روستایی، به مدت یک هفته جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.







تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود