اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » عاشیق علی قلیزاده از قوشاچای مقام نخست جشنواره موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه را کسب کرد

عاشیق علی قلیزاده از قوشاچای مقام نخست جشنواره موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه را کسب کرد

در تاریخ : 26 فروردین 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 2,579
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
به گزارش میاندوآب پرس، مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه عصر امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
در این مراسم عاشیق علی قلیزاده از قوشاچای به مقام نخست رسید و نوبتعلی علیزاده از اورمیه دوم شد و عبداله اشرفی از اورمیه و تقی اباذری از خوی مشترکا به عنوان سومی رسیدند.
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی طی سخنانی در این مراسم گفت: در کشور ما موسیقی عاشیقی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی، ثبت شده و نیاز به حمایت بیشتری دارد چرا که عاشیق‌ها به عنوان انسان‌هایی فرهیخته قابل تکریم هستند.
احد هوشمند قره‌باغ تصریح کرد: در زمانی جشنواره موسیقی سنتی را برگزار می‌کنیم که موسیقی ما با چالش‌های پنهانی مواجه است و جوانان باور نکرده‌اند که موسیقی علم و ظرایفی دارد که بدون استاد و شاگردی آموخته نمی‌شود.
وی افزود: موسیقی با تاریخ و ادبیات ماندگار می‌شود و هنری که بدون آئین استاد و شاگردی باشد نمی‌تواند بار فرهنگی داشته باشد.
وظیفه گفت: فعالیت کانون موسیقی عاشیقی از هشت سال پیش آغاز شده و در این مدت بالغ بر 320 کنسرت عاشیقی در استان برگزار شده است.

گفتنی است، سومین جشنواره موسیقی عاشیقی با هدف آشنایی با مکتب ارومیه، با حضور 50 نفر از هنرمندان ارومیه، خوی، نقده و میاندوآب، سال گذشته در سه مرحله برگزار شد که منتخبین این جشنواره در این مراسم معرفی و تقدیر شدند.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود