اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » سرمای بهاره به برخی باغات میاندوآب 50 درصد خسارت زد

سرمای بهاره به برخی باغات میاندوآب 50 درصد خسارت زد

در تاریخ : 05 اردیبهشت 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,282
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب گفت:سرمای بهاره به صورت منطقه ای به باغات میاندوآب خسارت زده است.
محرمعلی دیانتی در گفتگو با خبرنگار میاندوآب پرس با اعلام این خبر افزود:طی دو شب گذشته دمای خاک در باغات میاندوآب تا 3 درجه زیر صفر هم کاهش یافت و این دما موجب ایجاد خسارت به برخی باغات میوه شهرستان شد.
دیانتی ادامه داد: گزارش های اولیه حکایت از خسارات 50 درصدی به باغات بادام و زدآلو در روستاهای بخش باروق میاندوآب دارد و همچنی درختان گردو هم تقریبا 30 درصد خسارت دیده اند و درختان انگور خوابیده هم حدود 30 درصد در روستاهای بخش مرکزی میاندوآب آسیب دیده اند و هیچ خسارتی به باغات انگور ایستاده وارد نشده است.
وی ادامه داد: کارشناسان جهاد کشاورزی میاندوآب در حال ارزیابی دقیق میزان خسارات وارده به باغداران هستند و تا اواسط هفته آینده آمار دقیق خسارتها مشخص می شود.
رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب با تقدیر از همراهی رسانه ها در اطلاع رسانی هشدارها گفت:عملکرد ستاد بحران و همکاری خود تولیدکنندگان و کشاورزان هم موجب کاهش میزان خسارت ها شد، وگرنه این میزان کاهش دما می توانست فاجعه ای بزرگ برای صنعت کشاورزی منطقه ایجاد کند.
گفتنی است میاندوآب، طبق سرشماری سال 1395 با 273949 نفر جمعیت یکی از شهرهای بزرگ آذربایجان غربی بوده و درآمد بیش از 80 دردصد جمعیت این منطقه وابسته به کشاورزی و دامداری است.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود