اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » مراسم گرامیداشت روز شورا در میاندوآب برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز شورا در میاندوآب برگزار شد

در تاریخ : 09 اردیبهشت 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,124
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
امام جمعه میاندوآب گفت:شوراها نباید سیاسی و جناحی باشند.
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، حجت الاسلام حمید حسن زاده در مراسم گرامیداشت روز شورا گفت: بعد از گذشت قریب دو سال از عمر شورای پنجم، برخی از شوراهای روستا دهیاری انتخاب کرده بودند و به دلیل اینکه دهیار انتخاب شده خط فکری متفاوتی با فرماندار وقت داشت تایید نمی شد و بعد از انتخاب فرماندار جدید میاندوآب حکم دهیاری تایید و به عنوان دهیار معرفی شد، شورا نباید سیاسی عمل کند و فارغ از همه جناح ها تصمیم بگیرد و فردی را که صلاحیت دارد به عنوان شهردار و دهیار معرفی کند.
امام جمعه میاندوآب گفت:شوراها باید به فکر حل مشکلات مردم در حیطه وظایف خود باشند، مسئولین ما باید حکومت امام زمانی را سرمشق کارهای خود قرار دهند، یکی از روشهای حکومتی امام زمان مشورت است مگر مسئولان ما می توانند در همه زمینه ها تخصص داشته باشند،بلکه با مشورت با اشخاص متخصص می شود کارها را به نحو احسن انجام داد.
حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: بعد از مشورت باید کارها الویت بندی شود، کاری که در الویت دهم قرار دارد اول انجام نمی دهند بلکه کارها به ترتیب الویت انجام می شود و اینگونه مردم هم راضی می شوند.
وی گفت:یکی دیگر از خصوصیت های حکومت امام زمانی این است که مسئولین با عدالت و مهربانی رفتار می کنند و مردم هم باید منصف باشند، کارهای انجام شده را هم ببیند نه اینکه همیشه نقص ها را بگویند و مسئولین نظام را زیرسوال ببرند.
فرماندار میاندوآب هم در این جلسه گفت: مصوبات شوراهای شهر و روستا اگر منطبق بر قانون باشد باید اجرایی شود، بر اساس اصل 103 قانون اساسی استاندار، فرماندار و بخشداران ملزم به اجرای مصوبات شوراها هستند و در اصل 106 قانون اساسی هم آمده است اگر اعضای شورا استعفای دست جمعی بدهند، قابل طرح در کمسیون های شهرستانی نیست در این رابطه هم باید به اطلاع مردم برسانم فرماندار اختیار انحلال شورای شهر یا روستا را ندارد.
مهدی قهرمانی گفت: مصوبه ای به هیئت تطبیق شهرستان آمده بود که به دلیل عدم داشتن مصوبه، شورای روستای نصیرکندی منحل شده است و ما بعد از بررسی متوجه شدیم که اشتباهی در زمان مسئولین سابق اتفاق افتاده که در چاچوب قانون نبوده و اعضای شورای این روستا باید به کار خود ادامه دهند.
قهرمانی با اشاره به اینکه برای مصوبات شورا باید مصداق قانونی وجود داشته باشد،گفت: بخشداران و فرمانداران ناظر شوراها هستند.
فرماندار میاندوآب همچنین به سیل اخیر هم اشاره کرد و گفت:در جریان بالا آمدن آب رودخانه های شهرستان اعلام کردیم که توان عبور دادن دو برابر آبی که همان موقع از زرینه رود عبور می کرد داریم و خوشبختانه اتفاقی هم نیافتاد و همه مردم دیدند که نه خبری از سیل بود و نه اراضی کشاورزی ما آسیب دیدند، ما هر جا خواستیم و وارد میدان شدیم نتیجه اش را دیدیم.
وی ادامه داد: تا زمانی که در این شهر به عنوان خادم مردم حضور دارم تلاش می کنیم با کمک همه مسئولان و مردم شهرستان در حد توان مشکلات را حل کنیم.
گفتنی است، در پایان این مراسم، به اعضای شورای شهر و روستا لوح تقدیری از طرف فرماندار اهدا شد.










تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود