اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » دغدغه امروز همه مردم ایران مشکلات اقتصادی کشور است

دغدغه امروز همه مردم ایران مشکلات اقتصادی کشور است

در تاریخ : 13 اردیبهشت 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 841
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
امام جمعه میاندوآب گفت: دغدغه امروز همه مردم ایران مشکلات اقتصادی کشور است .
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، حجت الاسلام حمید حسن زاده در خطبه های امروز نماز جمعه میاندوآب گفت: دغدغه همه مردم در این روزها مسائل اقتصادی است، شاید عده ای انگشت شمار آنقدر دارا هستند که گرانی را درک نمی کنند، اما عمده مردم با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند ، من متخصص اقتصاد نیستم اما نظر کارشناسان این است وضعیت جغرافیایی و استراتژیکی کشور ما در جایگاهی واقع شده است که به نظر همه فوق العاده است.
حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: از طریق دریا و هوا و زمین با بازارهای جهانی ارتباط داریم و منابع سرشار انرژی در این کشور فوران می کند به طوری که چهار درصد معادن دنیا در کشور ما قرار دارد و این کشور چهار فصل است و در تمام فصول شاهد برداشت محصولات کشاورزی هستیم و این شرایط در هیچ کدام از کشورهای دنیا فراهم نیست اما با وجود همه اینها کشور به این وضعیت بد افتاده است.
امام جمعه میاندوآب گفت: با وجود این همه امکانات دلار گران شد گفتیم اشکالی ندارد، خرید و فروش های روزمره ما که با دلار نیست، طلا گران شد به جوان ها گفتیم نخرید حتی عروسی هایتان را هم می توانید بدون طلا برگزار کنید، ماشین گران شد و به مردم گفتیم از وسادط نقلیه عمومی استفاده کنید، اما به مردم که نمی توانیم بگوییم چیزی نخورید و از گرسنگی بمیرید، بعد گذشت ۴۰ سال باید مردم در صف قند بایستند؟ آیا اینها خجالت آور نیست؟ اگر مسئولان احساس مسئولیت کنند سرشان را نباید جلوی این مردم بالا بگیرند.
خطیب نماز جمعه میاندوآب گفت: مسئولان ما یا مدیریت کشور را بلد نیستند یا عمداً این کارها را می کنند، اگر بلد نیستید کنار بکشید وگرنه اگر مردم به این نتیجه برسند که عمداً اینکارها را می کنید خودشان اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد: هر جا می رویم مردم یقه ما را می گیرند مگر روزانه جواب چند نفر را می توانیم بدهیم، دلار و ماشین و طلا که هیچ، چغندر هم از آمریکا وارد می شود که قند و شکر هر روز گرانتر می شود؟ مردم گله مند هستند و مسئولین باید بدانند اگر مردم بیشتر از این ناراحت باشند نمی شود جامعه را کنترل کرد.
امام جمعه میاندوآب گفت: زمان انتخابات ۵ وزیر به میاندوآب آمد و یک مرد در این شهر پیدا نشد بگوید دم انتخابات در این شهر چه می کنید و من گفتم، انسان های بی دین در این شهر برای من پرونده سازی کردند، این وزرا الان کجا هستند و چرا صدای مردم را نمی شنوند، امروز باید به این شهر بیایند و حرف های این مردم را بشنوند، اما عرضه یک عذرخواهی را هم ندارند، باید از مردم عذرخواهی کنید، هر روز اجناس گرانتر می شود این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت؟
حجت الاسلام حسن زاده نداشتن مدیریت جهادی در کشور را از عمده موانع رونق تولید اعلام کرد و گفت: جابجا شدن هر روز قیمت ها،سرمایه گذاری سرمایه داران در ملک و سکه و دلار، کیفیت پایین کالاهای ایرانی، وجود کالاهای قاچاق، ضعیف بودن فرهنگ کسب و کار ، ایجاد موانع توسط دستگاههای اجرایی برای اخذ مجور فعالیت همه از موانع اساسی در رونق تولید هستند .
وی گفت: 2500 بیکار تولید کرده ایم  و برای 363 نفر شغل ایجاد کرده ایم بقیه را چکار کنیم؟ پراید ۷ میلیونی را با کله 56 میلیون می خرند و کیفشان هم کوک است، مردم نگرانند باید مشکلات حل شود من از طرف همه مسئولان بابت عدم ایجاد اشتغال، عدم کنترل تورم ، اینکه نتوانستیم جلوی گرانی دلار و طلا و خودرو را بگیریم و قند را هم قرار است سهمیه بندی کنیم و بابت همه صف هایی که قرار است ایجاد کنیم و اشتباهایی که در آینده مرتکب شویم غذرخواهی می کنم.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امروز روز جهانی مطبوعات است گفت:این انقلاب بر اساس سیاسی بازی ها عقب می ماند امسال سال انتخابات است و باید کسانی که قلم فرسایی می کنند بیشتر مراقب باشند و اسیر سیاسی کاری ها نشوند.
وی به روز ماماها هم اشاره کرد و گفت: ماما ها سبزپوشان از خود گذشته و فراموش شده هستند، در جهان 290 هزار مادر سالیانه جان خود را از دست می دهند، اما خوشبختانه با تلاش های انجام شده این آمار در میاندوآب به صفر رسیده است

حجت الاسلام حسن زاده گفت: باید در جامعه فرهنگ سازی کنیم،اگر کافر بودیم چکاری قرار بود بکنیم که الان نمی کنیم،از نگاه کردن ماهواره گرفته تا وضعیت بد مراسمات ترحیم و عروسی های مختلط گرفته تا شرب خمر در جامعه وجود دارد و اینها برای یک کشور اسلامی جای تأسف است.
امام جمعه میاندوآب با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان گفت: در مسابقه زندگی آماده رمضان باشیم، ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تجدید قوا و انرژی افزایی است، ایام این ماه را از دست ندهید.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود