اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر قطعا در زمینه پیشگیری موثر بوده است

اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر قطعا در زمینه پیشگیری موثر بوده است

در تاریخ : 11 خرداد 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 688
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
فرماندار میاندوآب گفت:اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر قطعا در زمینه پیشگیری موثر بوده است
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، مهدی قهرمانی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: اینکه ادعا کنیم اقدامات ستاد پیشگیری تاثیری نداشته است، کاملا نادرست است، پیشگیری از اعتیاد قرار نیست در آمار نشان داده شود از کجا معلوم اگر اقدامات انجام شده ی ستاد نبود آمار معتادان چندین برابر آمار فعلی بود پس نمی توانیم بگوییم اقدامات موثر نبوده است.
فرماندار میاندوآب آگاهی دادن به خانواده ها را از مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلا به اعتیاد اعلام کرد و گفت: برخی تصور می کنند که آگاهی و اطلاعات کافی دارند و در مقابل مطالعه مقاومت می کنند و موجب ایجاد ضرر به خود، خانواده و بالاتر از اینها به جامعه می شوند و در این راه خانم ها بیشترین نقش را می توانند داشته باشند.
قهرمانی ادامه داد: در این راستا می توانیم از ظرفیت مراکز و خانه های بهداشت روستایی استفاده کنیم چرا که آمار نشان  می دهد گرایش به مواد مخدر در سطح روستاها رو به افزایش است و می طلبد در زمینه آگاه سازی خانوارهای روستایی بیشتر کار کنیم.
وی گفت: باید خانوارها از راحتی تهیه انواع مواد مخدر صنعتی آگاهی داشته باشند چرا که امروزه با فرمول هایی که وجود دارد هر شخصی می تواند در آشپزخانه خود مواد مخدر تولید و استفاده کند و اینها نشان می دهد مواد مخدر به سهولت می تواند در دسترس باشد که اینها زنگ خطر بزرگی است .
فرماندار میاندوآب گفت: منکر این نیستیم که افراد سودجو برای منفعت مالی خود دنبال این هستند که از هر طریق ممکن مواد مخدر را در جامعه وارد کنند ما هم تلاش خود را رد راه مبارزه با قاچقچیان انجام می دهیم ولی برای پیشگیری از اعتیاد همت عمومی نیاز است صرف داشتن دغدغه کافی نخواهد بود و باید مستقیم وارد عمل شویم.

تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود