اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » مسمومیت تعدادی از اهالی روستای شبیلو میاندوآب صحت داشت

مسمومیت تعدادی از اهالی روستای شبیلو میاندوآب صحت داشت

در تاریخ : 19 تیر 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 15,494
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:17نفر از اهالی روستای شبیلو با علائم مسمومیت به مراکز درمانی میاندوآب مراجعه کرده اند.
به گزارش میاندوآب پرس، رسول انتظار مهدی گفت: با توجه به گزارش مسمومیت تعدادی از اهالی روستای شبیلوی میاندوآب، مدیریت شبکه بهداشت و درمان میاندوآب به همراه عوامل بیمارستانی وارد عمل شده و نسبت به بررسی وضعیت بالینی بیماران و عوامل موثر در بروز این بیماری اقدام می کنند.
وی ادامه داد؛ صبح دیروز هجدهم تیر بررسی میدانی با حضور اکیپ دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیریت شبکه بهداشت و درمان و سایر مسئولان شهرستانی انجام و مستندات کنترل کیفی آب شرب منطقه مورد بررسی قرار گرفت و نتایج بررسی حکایت از سالم بودن آب شرب مصرفی منطقه دارد.
انتظاری مهدی عامل مسمومیت را مسمومیت غذایی اعلام کرد و گفت: برای مشخص شدن اینکه این مسمومیت از نوع مصرف غذاهای حاوی باکتری ها، ویروس ها یا انگل های مضر بوده است، نمونه برداری های انجام شده به تهران هم ارسال شده است و بعد از اعلام نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی عامل دقیق این مسمومیت مشخص خواهد شد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: از 17 نفر مسموم اهل روستای شبیلو که به بیمارستان های میاندوآب مراجعه کرده بودند، 4 نفر سرپایی درمان شده و مرخص گردیده اند و 13 نفر هم در بیمارستان ها بستری و تحت مراقبت قرار گرفته اند که 7 نفر هم ظهر دیروز از بیمارستان ترخیص شده اند و حال 6 نفر دیگر هم رو به بهبود است.
وی ادامه داد: با توجه به فصل گرما و مراجعه بیمارانی با علائم مسمومیت به مراکز درمانی، نمی توانیم دقیق بگوییم آمار مسمومان چقدر بوده است، بررسی مراجعه کنندگان به بیمارستان های میاندوآب طی 4 روز گذشته، آمار غیرعادی نشان نمی داد و مراجعات مثل سال های قبل همین موقع از فصل سال بوده است.
رسل انتظار مهدی با توصیه به مردم برای رعایت نکات بهداشتی افزود: توصیه می کنیم شهروندان قبل از مصرف سبزیجات نسبت به سالم سازی آنها اقدام نموده و از استفاده از سالادهای غیر بسته بندی شده در مراسمات و نیز از مصرف غذای مانده خودداری کرده و حتی الامکان غذای روزانه خود را در منزل تهیه کرده و در صورت لزوم غذای مورد نیاز را از مراکز معتبر تهیه کنند.

 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود