اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » خرد شدن اراضی کشاورزی میاندوآب بزرگترین معضل و آسیب این شهرستان است

خرد شدن اراضی کشاورزی میاندوآب بزرگترین معضل و آسیب این شهرستان است

در تاریخ : 27 خرداد 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,231
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
فرماندار میاندوآب گفت:خرد شدن اراضی کشاورزی میاندوآب بزرگترین معضل و آسیب این شهرستان است
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، مهدی قهرمانی در مراسم گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: ستاد احیای دریاچه اورمیه اعتباراتی برای بخش کشاورزی میاندوآب در نظر گرفته است اما این مقدار اعتبار برای میاندوآب کافی نیست ، سالانه 8 درصد آب کشاورزی این شهرستان کاهش میابد اما اعتبارات لازم برای توسعه کشاورزی تخصیص داده نمی شود، ما انتظار داریم با محقق شدن اعتبارات، اعتماد مردم به نظام خدشه دار نشود.
قهرمانی ادامه داد:در مواردی عملکرد برخی مسئولان حتی موجب خدشه دار شدن اعتقادات دینی مردم هم شده است و اینها همه به عملکرد مسئولان بستگی دارد.
فرماندار میاندوآب گفت: این شهرستان قطب کشاورزی استان است هرچند آمار نشان می دهد در بخش تولیدات کشاورزی اورمیه رتبه اول استان را دارد اما اگر قرار باشد نسبت تولیدات بخش کشاورزی را به مساحت شهرها قیاس کنیم این میاندوآب است که رتبه نخست را کسب خواهد کرد و در کل باید بگوییم راندمان تولید شهرستان بسیار بالاست.
قهرمانی ادامه داد: خرد شدن اراضی کشاورزی میاندوآب بزرگترین معضل و آسیب این شهرستان است، وقتی جهاد کشاورزی بخواهد خدماتی مثل آبیاری قطره ای و تحت فشار به این زمین ها بدهد هزینه های مضاعفی تحمیل می شود، تلاش می کنیم با تجمیع این زمین های خرد و احداث ایستگاه، این زمین ها هم تحت پوشش آبیاری های نوین قرار گیرند.
وی گفت: فلسفه وجودی همه مسئولان وجود این مردم است نباید در مقابل مردم کوتاهی کنیم و لازم است در مقابل این مردم تا می توانیم با خضوع و خشوع رفتار کنیم و امیدوارم همه بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی مثمرثمر باشیم.
در پایان این مراسم از بازنشستگان کشاورزی و کشاورزان نمونه با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.
 
به گزارش میاندوآب پرس ، با حضور فرماندار و مسئولان جهاد کشاورزی به مناسبت هفته جهادکشاورزی 7 پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی با اعتبار86371 ميليون ریال و اشتغالزایی 54  نفر به طور مستقیم و 79 نفر بطور غیر مستقیم در میاندوآب به بهره برداری رسید.








تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود