اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » نشست خبری رئیس دادگستری میاندوآب برگزار شد

نشست خبری رئیس دادگستری میاندوآب برگزار شد

در تاریخ : 01 تیر 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 3,016
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
رئیس دادگستری میاندوآب گفت: دستگاه قضا در میاندوآب طی سال 97 به 67 هزار و 751 پرونده رسیدگی کرده است

به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، حجت الاسلام عادل گل حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این خبر گفت: رسیدگی به این حجم پرونده ها با تلاش شبانه روزی قضات و عوامل دادگستری شهرستان مثمر به ثمر شده است .
گل حسینی ادامه داد:هر چند پرونده ها زیاد است اما با افزایش تعداد شعب و چارت سازمانی و تلاش شبانه روزی زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش چشمگیری داشته است به طوری که متوسط رسیدگی به هر پرونده در سطح شهرستان در سال گذشته 45 روز برای هر پرونده بوده است و این رقم در سطح استان 90 روز و آمار کشوری 117 روز است و این نشان دهنده تلاش های جهادی عوامل دادگستری میاندوآب است.
رئیس دادگستری میاندوآب یکی از دلایل افزایش تعداد پرونده ها در سطح شهرستان را افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضا اعلام کرد و گفت: امروز مردم اعتقاد دارند دستگاه قضایی می توانند با عدالت حقشان را احقاق کند و این یکی از عوامل افزایش پرونده هاست.
حجت الاسلام گل حسینی با اشاره به اینکه تمام روند رسیدگی به پرونده هایی قضایی در میاندوآب از طریق سیستم سمپ و الکترونیکی انجام می شود، گفت: دادگستری میاندوآب در سال 97 پنج ماه متوالی رتبه نخست استان را کشف کرد و در ماههای دیگر هم رتبه دوم استان را بدست آورده است که یک رکورد برای شهرستان محسوب می شود که قبلا تکرار نشده بود.
وی ادامه داد: طی سال گذشته 208 هزار و 788 ابلاغیه صادر شده است که از این تعداد 165 هزار و 455 مورد به صورت الکترونیکی بوده و در نیروی انسانی و مصرف کاغذ صرفه جویی شده است و 89 درصد ابلاغ ها در سطح شهرستان الکترونیکی بوده است.
رئیس دادگستری میاندوآب گفت : پرونده های نزاع و ضرب و جرح عمدی رتبه نخست پرونده های ورودی پزشکی قانونی میاندوآب است و نشان می دهد بیشتر در باب فرهنگ سازی و جلوگیری از بروز چنین جرایمی جلوگیری شود.
حجت الاسلام گل حسینی با اشاره به اینکه از هر 4 ازدواج ثبت شده در میاندوآب یک مورد به طلاق منجر می شود گفت: طی سال گذشته 2 هزار 779 مورد ازدواج در میاندوآب ثبت شده است و این در حالی است که 693 مورد آن منجر به طلاق شده است هر چند اعتقاد داریم این نسبت سنجی برای میاندوآب درست نیست و چون به دلیل سخت گیری حوزه های قضایی شهرهای اطراف افراد طلاق های خود را در میاندوآب ثبت می کنند و این موجب افزایش آمار طلاق در سطح شهرستان شده است و برآور ما نشان می دهد که به ازای هر 5 ازدواج یکی منجر به طلاق می شود.
مقام ارشد قضایی در میاندوآب گفت: این شهرستان به مرکز آموزش قضایی جنوب استان تبدیل شده است و تمتم کلاس های آموزشی در سالن اجتماعات میاندوآب برگزار می شود.
رئیس دادگستری میاندوآب گفت: بی حجابی یا بد حجابی که در برخی شهرها گسترش یافته است ناشی از عدم تبیین فرهنگ اسلامی است که جذب فرهنگ های بیگانه می شوند، سگ گردانی و فروش جیوانات نجس گوشت در مغازه های و کشف حجاب در خودروها از مصداق چنین اقداماتی است و اولین اقدام را باید مردم حزب الهی انجام دهند و برای حفظ ارزش های اسلامی نهی از منکر کنند.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم با امر به معروف و نهی از منکر 99 درصد این معزل حل خواهد شد و فقط یک درصد باقیمانده که رفتار هدایت شده ای دارند و چه بسا اصلا اعتقادی به دین اسلام ندارند و در این زمینه هم وظیفه نیروی انتظامی است که با شدت با این افراد برخورد نماید و قوه قضائیه هم طبق قانون با این افراد برخورد خواهد کرد.
حجت الاسلام گل حسینی کشف حجاب را فعل حرام عنوان کرد و گفت: افرادی که در مقابل قانون می ایستند و به قوانین کشور دهن کجی می کنند باید به شدت برخورد شود و انتشار تصاویر بی حجابی در فضای مجازی تشریح فحشا است و در قانون مجازات تعزیری تعیین شده است و لازم است کانال ها و گروههایی که به صورت هدفمند در این راستا فعالیت می کنند توسط پلیس فتا شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شوند.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود