اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » خرید فروش زمین جنب بیمارستان فاطمه الزهرا غیر قانونی است

خرید فروش زمین جنب بیمارستان فاطمه الزهرا غیر قانونی است

در تاریخ : 12 تیر 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 2,372
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
فرماندار میاندوآب گفت:خرید و فروش زمین جنب بیمارستان فاطمه الزهرا غیرقانونی است و علیه مالک زمین فوق اقدام قضایی شده است.
مهدی قهرمانی در گفتگو با خبرنگار میاندوآب پرس با اعلام این خبر افزود: زمین جنب بیمارستان فاطمه الزهرا کاربری کشاورزی دارد و خارج از محدوده شهری واقع شده است ، قبل از این، زمین دیگری معروف به زمین های جهاد نصر بیش از 20 سال است که هنوز به محدوده شهری الحاق نشده است و فقط اقداماتی در کمسیون ماده یک استان در اوایل سال 97 انجام شده که این طرح همچنان در گرو تایید کمسیون ماده 5 مسکوت مانده است حال چگونه عده ای مدعی شده اند که زمین جدیدی در حال الحاق به محدوده شهری است جای تعجب دارد.
فرماندار میاندوآب گفت: طبق قانون اگر کمسیون ماده 5 هم الحاق را تایید کند باید در شورای عالی معماری و شهرسازی مورد بررسی قرار گیرد که در هریک از این مراحل احتمال تایید و یا رد وجود دارد و نمی توان بدون طی مراحل فوق مدعی تغییر کاربری و تفکیک و حتی فروش این اراضی شد.
قهرمانی ادامه داد:سال 92 که طرح تفضیلی شهرستان مورد مطالعه مجدد قرار گرفت پیشنهاد داده بودند 139 هکتار از اراضی اطراف میاندوآب به محدوده شهری الحاق شود که همان موقع در کمسیون ها به دلیل چشم انداز 10 ساله ای که برای رشد جمعیت پیش بینی شده بود محدوده زمین های فعلی کافی تشخیص داده شد و پیشنهاد فوق رد شد و همچنان شاهد هستیم که فضای کافی در داخل محدوده شهری وجود دارد.
وی گفت: علیه مالکین زمین جدیدی که مدعی شده اند قرار است به محدوده شهری الحاق شود توسط جهاد کشاورزی در مراجع قضایی اعلام شکایت شده است و یک میلیارد تومان هم خلاف قانون به حساب شهرداری توسط مالک این زمین واریز شده بود که به شهردار دستور دادیم پول مورد نظر به مالک عودت داده شد.
فرماندار میاندوآب گفت: با صراحت اعلام می کنم تا زمانی که من در این شهر فرماندار هستم اجازه نمی دهم یک متر از حقوق شهرداری به نفع کسی پایمال شود و اگر قرار باشد زمانی هم این زمین به محدوده شهری الحاق شود 43.75 درصد زمین از بابت تفکیک سهم شهرداری است و 20 درصد هم از بابت الحاق به محدوده شهری سهم شهرداری میاندوآب است و خیابان 36 متری طرح جامع هم دقیقا از همین زمین عبور می کند و قطعا اجرا خواهد شد.
قهرمانی گفت: کسانی که اقدام به خرید قطعات این زمین کرده اند بدانند روی هوا زمین خریده اند و زمینی در واقعیت به ایشان تحویل داده نخواهد شد چرا که هنوز زمین تفکیک و سهم مالک و شهرداری مشخص نشده است و هر گونه خرید و فروش آن زمین ها غیر قانونی است و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم آجری روی آجر در آن زمین قرار داده شود.
وی ادامه داد: هنوز نه پرونده ای در کمسیون های مختلف برای زمین فوق تشکیل شده است و نه تغییر کاربری انجام شده است پس تا زمانی که تغییر کاربری انجام نشود الحاقی هم صورت نخواهد گرفت، هر چند امکان الحاق هم در زمان فعلی وجود ندارد شاید به دلیل اجرای خیابان 36 متری در آن منطقه بتوانیم درخواست الحاق این زمین را در کمسیون ها مطرح کنیم .
فرماندار میاندوآب گفت:شاید تا 30 سال هم طول بکشد که این زمین به محدوده شهری الحاق شود و تاکید می کنم به هیچ وجه ریالی بابت تفکیک زمین فوق دریافت نخواهد شد و شهرداری سهم نزدیک به 64 درصدی خود را به صورت زمین تحویل خواهد گرفت نه معادل ریالی آن را ، پس هر کسی خریدی از این زمین انجام دهد غیرقانونی است.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود