اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » ساحل سازی زرینه رود میاندوآب وارد فاز عملیاتی شد

ساحل سازی زرینه رود میاندوآب وارد فاز عملیاتی شد

در تاریخ : 13 تیر 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,801

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
 مسئولان شهرستان از روند ساحل سازی زرینه رود میاندوآب بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: ساحل سازی زرینه رود در سه بخش آغاز شده است و هم اکنون در سه نقطه این رودخانه پیمانکار مشغول کار هستند و برای این ساحل سازی 100 میلیارد ريال اعتبار ملی تخصیص یافته است و 50 میلیارد هم استاندار آذربایجان غربی در سفر اخیرش به شهرستان به این پروژه اختصاص داده است.
محبی نیا گفت: با همت و پشت کاری که در مسئولین شهرستان مشاهده می شود آینده جیغاتی را بسیار روشن می بینم و امیدواریم با اتمام این پروژه گردشگران و شهروندان بتوانند از زیبایی های این پروژه بهره مند شوند.
رسول ملکی شهردار میاندوآب هم در حاشیه این باتزدید به خبرنگاران گفت: پروژه ساحل سازی به طول 3.6 کیلومتر در سواحل راست و چپ زرینه رود در حال اجراست و مجموع این پروژه 7.2 کیلومتر خواهد بود ، این پروژه تحت نظارت مستقیم کارشناسان شهرداری و آب منطقه ای در حال انجام است و تمام مطالعات در مورد دبی رودخانه و میزان بالا آمدن فصلی آب انجام شده است.
ملکی گفت: برای معماری این طرح سه سد لاستیکی در ارتفاع های 2و 1.5 و 1 متر در نظر گرفته شده است و در این پروژه برای جذب گردشگر زیپ لاین ،ورزش های آبی ، پل معلق ، باغ پرندگان و مسیرهای دوچرخه سواری و پیست کارتینگ هم پیش بینی شده است و امیدواریم هر چه سریعتر با جذب سرمایه گذارن پکیج های مختلف این طرح را آماده بهره برداری نماییم.
شهردار میاندوآب گفت: زمان بندی اجرای پروژه یک سال تمام است و با توجه به پیشرفت کار می تواند چند ماهی هم تمدید شود، اما تلاش می کنیم قبل از زمان بندی انجام شده پروژه خاتمه پیدا کند.
مهدی قهرمانی فرماندار میاندوآب هم گفت: مطالعات پروژه بر اساس آورده آب 50 سال اخیر رودخانه انجام شده است و برنامه این است که دو طرف زرینه رود در محدوده شهری ساحل سازی شود و در آینده نزدیک این محل یه یک منطقه گردشگری تبدیل شود، چرا که آبی که زرینه رود دارد اگر اغراق نکنیم در هیچ نقطه کشور وجود ندارد .
قهرمانی ادامه داد: بنا داریم در روزهای آتی با سرمایه گذارن بخش خصوصی که متقاضی حضور در این پروژه هستند نشستی برگزار کنیم تا با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم روند اجرای پروژه را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.










تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود