اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » فرماندار میاندوآب: دریافت کمک به مدرسه اجباری، غیر قانونی است

فرماندار میاندوآب: دریافت کمک به مدرسه اجباری، غیر قانونی است

در تاریخ : 31 مرداد 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,382
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
فرماندار میاندوآب گفت: دریافت کمک به مدرسه اجباری، غیر قانونی است.
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، مهدی قهرمانی در جلسه شورای آموزش و پرورش میاندوآب گفت: هدف از کمک های اولیا به مدرسه بهتر شدن ارائه خدمات آموزشی است اما اینکه مدیر مدرسه اعلام کند اگر X مبلغ پرداخت نکنید ثبت نام نمی کنیم و یا حرف های دیگر همچین چیزی نداریم و اصل بر این است که خانواده های دارا با اختیار خود کمکی به مدرسه بکنند و این طرح هم بسیار خوب است که از سرانه مدارس برخوردار ، برای مدارس کم برخوردار هزینه شود تا عدالت آموزشی در مدارس متوازن تر شود.
رئیس آموزش و پرورش میاندوآب هم در این جلسه گفت: یکی از سیاست های راهبردی آموزش و پرورش در تدوین برنامه های پروژه مهر برای سالهای 98 و 99 حفظ آرامش در مدارس است و اگر دانش آموز در مدرسه آرامش داشته باشد به خانواده هم منتقل می شود، بنابراین محیط مدرسه را از لحاظ دسترسی آسان مد نظر قرار داده ایم و احداث مدارس جدید با کمک خیران شهر به تحقق این هدف کمک کرده است.
بهروز تقی نژاد ادامه داد: امسال تلاش کرده ایم بر اساس آمایش منطقه ای که انجام شده است در مدارس امکانات برابر توزیع شود و توسعه هنرستان ها جزو سیاست های اصلی پروژه مهر است و با سیاست های اتخاذ شده میزان ثبت نامی هنرستان های فنی و حرفه ای نسبت به مدت مشابه سالهای قبل سه برابر شده است.
وی گفت: مدیران مدارس بر اساس سند تحول باید برنامه محور باشند و امسال انتخاب مدیران هم فارغ از گرایشات سیاسی بر اساس برنامه محوری در مدارس میاندوآب انجام شده است.

معاون امور مالی آموزش و پرورش میاندوآب هم در این جلسه با ارائه آمار درآمد های آموزش و پرورش میاندوآب گفت: طبق قراردادهای منعقد شده امسال بیش از 433 میلیون درآمد عاید آموزش و پرورش میاندوآب خواهد شد که از این مبلغ 13 درصد سهم خزانه است و مابقی مبلغ صرف تعمیرات و تجهیز مدارس می شود، که هم اکنون 74 مدرسه در سطح شهرستان در حال تجهیز و تعمیر است.

گفتنی است، فرماندار میاندوآب در جلسه قبلی شورای آموزش و پرورش خواستار شفاف سازی درآمدهای آموزش و پرورش و چگونگی هزینه کرداین درآمدها شده بود.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود