اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » طرح پرورش آرتمیا در استخر فسندوز میاندوآب با موفقیت اجرا شد.

طرح پرورش آرتمیا در استخر فسندوز میاندوآب با موفقیت اجرا شد.

در تاریخ : 02 آبان 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 2,023

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح پرورش آرتمیا در استخر فسندوز میاندوآب با موفقیت اجرا شد.

به گزارش میاندوآب پرس مدیر سابق شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با ارائه گزارشی از عملکرد 4 ساله شیلات استان گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص استان، اجرای موفق طرح پرورش آرتمیا در استخرهای فسندوز بود که این طرح با هدف بازسازی ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه انجام شده است.
معصوم فصیح پرورش گونه‌های جدید آبزیان را یکی از افتخارات چهار ساله شیلات استان دانست و اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت شیلات آذربایجان‌غربی بر اساس ظرفیت‌هایی که در منطقه از جمله چشمه های دائمی، رودخانه‌ها و منابع آبی و چاه‌های اختصاصی برای پرورش ماهی که در پرورش ماهیان سردابی و گرمابی و دیگر آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد متولی بوده و زمینه را برای پرورش آبزیان فراهم کرده است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی به مجتمع دو هزار هکتاری گرمابی دشت فسندوز اشاره و بیان کرد: مجتمع دو هزار هکتاری فسندوز طرح الگوپذیری ترویجی ابزیان بود که با همت دولت تمامی زیرساخت‌های آن با اهداف عالیه باز‌سازی ذخائر آرتمیای دریاچه اورمیه احداث شده بود که به علت کم آبی و خشکسالی از سال ۸۱ این مجتمع تعطیل بود.
وی عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت مناسبی که در امر پرورش آرتمیا در استان وجود دارد با پرورش این آبزی می‌توان علاوه بر نیازهای داخلی، صادرات نیز داشته باشیم.
فصیح بیان کرد: امسال حدود ۷۰۰ کیلو سیست آرتمیا از مزارع فسندوز برداشت شده و این طرح از جمله  طرح‌های فاخری بود که در طول چهار سال رسالت انجام شده است.
طی مراسمی محمد باقر قریشی به عنوان سرپرست جدید مدیریت شیلات و ابزیان استان معرفی شد.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود