اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » پسماند مشکل حاد این روزهای میاندوآب است

پسماند مشکل حاد این روزهای میاندوآب است

در تاریخ : 06 آبان 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,013

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):

فرماندار میاندوآب گفت:بزودی از برخی مسائل پرده برداری خوهم کرد تا مشخص شود چه کسانی به مردم خط می دهند.
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، مهدی قهرمانی در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان گفت:پسماند یکی از موضوعات حاد این روزهای شهرستان است و کاری هم با مسئولان گذشته نداریم که چه عملکردی داشته اند ، متاسفانه عده ای هم خارج از وظایف قانونی خود اظهار نظرهایی می کنند که موجب تشویش اذهان عمومی می شود.

فرماندار میاندوآب گفت: در روزهای گذشته محل های مختلفی هم بررسی شده است برخی ها مدعی هستند من قهرمانی به دلیل داشتن زمین در نزدیکی سایت تلخاب مخالف این سایت هستم و من صراحتاً اعلام می کنم یک متر مربع هم تا چندین کیلومتری تلخاب زمین ندارم، یا برخی ها مدعی هستند فرهاد جودی(بخشدار بخش مرکزی) و تراب قهرمانی (عضو شورای شهر) در آن حوالی زمین دارند و این افراد مانع انتقال پسماند هستند قهرمانی زمینی که داشته یک سال پیش فروخته است و زمین جودی هم حدود 2 کیلومتر با سایت تلخاب فاصله دارد، این شایعات به قصد تشویش اذهان عمومی توسط افراد معلوم الحال منتشر می شود.

قهرمانی ادامه داد: در آینده ای نزدیک از پاره ای مسائل پرده برداری خواهم کرد که مشخص خواهد کرد چه کسانی به مردم برای جلوگیری از  خدمات خط می دهند ، اگر واقعا به دنبال حل مشکلات شهرستان هستیم عمل کنیم و با تحریک مردم و شایعه پراکنی مشکلی حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما دنبال ایجاد مشکل و حاشیه سازی نیستیم و به شهرداری راهکار پسماند را اعلام کرده ایم و گفته ایم فنس کشی محل جدید دفع پسماند را آغاز کند و پس از ایجاد زیرساخت ها می تواند پسماند را در آن محل به صورت بهداشتی دفع کند و به شورای تامین استان هم برای همکاری در این زمینه نامه نوشته ایم.

فرماندار میاندوآب گفت: از مسئولان می خواهم صادقانه کارها را پیش ببریم و اینگونه نباشد در جلسات یک حرف بزنیم و  در پشت پرده کارهای دیگری بکنیم.

قهرمانی با شاره به افزایش فروشگاههای زنجیره ای در سطح شهر گفت: ما هم واقف هستیم ایجاد فروشگاههای زنجیره ای هر چند برای چند نفری ایجاد اشتغال می کند اما موجب تعطیلی چندین فروشگاه هم می شود ولی موانع قانونی برای محدود کردن این فروشگاهها وجود ندارد.
وی به ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: از جهاد کشاورزی انتظار داریم همان ابتدای کار جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی را بگیرد نه اینکه بعد از چند سال اعلام شکایت کنند و بخواهند حکم قلع و قمع بگیرند.
فرماندار میاندوآب با انتقاد از مبالغی که اتاق اصناف به صورت برابر از کسبه شهری و روستایی دریافت می کند گفت: باید ساز و کارمناسب با منطقه جغرافیایی که فرد می خواهد کسب و کارخود را ایجاد کند تدوین و بر اساس موقعیت فرد عوارض دریافت شود.
قهرمانی گفت: کرایه ی مسافر بران مسیرهای روستایی هم باید توسط راهداری نظارت شود چرا که برخی از این افراد خودسرانه کرایه ها را تا دو برابر افزایش داده اند و اینها توجیهی ندارد.


رسول ملکی شهردار میاندوآب هم در این جلسه گفت: روزانه 150 تن زباله در شهر و 100 تن هم در روستاها تولید می شود که طی 26 روز اخیر شهرداری با رای زنی هایی که با شهرداران شهرهای اطراف داشته توانسته وضعیت موجود را مدیریت کند ولی واقعاً شرایط مناسبی نداریم و این شرایط برای دهیاران هم سخت است .

ملکی گفت: در این روزها چندین محل شناسایی شده و از سوی کارشناسان امر رد شده است، هر چند شما هم در جریان هستید که پروسه مکان یابی پسماند زمان بر است و از طریق کارشناسان فن نیاز به تایید دارد، کما اینکه این مراحل قبلا برای دو محل طی و این زمین ها از سوی کارشناسان استانی تایید شده است.

وی ادامه داد: شورا و شهرداری این روزها با چالش اساسی مواجه هستند و در صورت عدم همکاری شهرداران شهرهای همسایه مشکل بزرگ اجتماعی در شهر بوجود خواهد آمد و انتظار داریم هر چه سریعتر این مشکل با مساعدت مسئولان شهرستانی و استانی حل شود.




تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود