اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » زمینه برای سرمایه گذاری در عرصه سلامت فراهم شده است

زمینه برای سرمایه گذاری در عرصه سلامت فراهم شده است

در تاریخ : 23 آبان 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 577
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
به گزارش میاندوآب پرس، سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان کشور امروز صبح 23 آبان ماه در آیین افتتاحیه بیمارستان حضرت فاطمه(س) میاندوآب، با بیان اینکه در سال‌های اخیر دستاوردهای زیادی در عرصه نظام سلامت داشتیم، اظهار کرد: پیش از انقلاب از یک‌هزار کودک 120 کودک به یک سالگی نمی‌رسید و بسیاری از زایمان‌ها ناموفق بود.

وی با اشاره به تعداد مراکز بهداشت درمانی روستایی و خانه‌های بهداشت قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون در چهل سال گذشته 25درصد بود اما اکنون به لطف انقلاب اسلامی 19 هزار خانه بهداشت در اقصی نقاط کشور داریم و پوشش واکسیناسیون نزدیک به صددرصد است.

نمکی با اظهار خرسندی از اینکه یک ماه پیش از سازمان جهانی بهداشت گواهی حذف سرخک را گرفتیم، افزود: پرونده الکترونیک سلامت هم اینک برای 80 میلیون جمعیت کشور به سرانجام رسیده و 9 میلیون جمعیت بدون دفترچه بیمه به مجموعه بیمه‌شدگان اضافه شدند.

این مقام مسئول یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت که به روشنی از حرکت‌های مهم در کاهش پرداخت از جیب بیماران و توسعه زیرساخت‌ها در مناطق محروم تلاش بسیاری کرده است و کوشش‌ها جهت ماندگار کردن طبیب و کادرپزشکی در مناطق کمتر توسعه‌یافته است.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه امنیت پایدار توسط مرزنشینان برخوردار فراهم می شود، بر ضرورت ورود بخش خصوصی در حوزه درمان تاکید کرد و افزود: باید انگیزه و زمینه سرمایه‌گذاری بدون ریسک و مطمئن برای این افراد مهیا شود.

نمکی گفت :با توجه به شرایط موجود باید به سمت ارائه خدمات در مناطق مرزی برای داشتن امنیت پایدار برویم.

وی گفت:حمایت از مرزنشینان و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای برخورداری آن‌ها به منظور جلوگیری از مشکلات عمده نیاز است.

وزیر بهداشت افزود:رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی یکی از توانمندترین پزشکان و مدیران ما هستند که بخاطر ساخت بیمارستان زنان ارومیه خواستم دست او را ببوسم که اجازه نداد و پیشانیش را بوسیدم! 

تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود