اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » سواد فقط خواندن و نوشتن نیست، یاید بصیرت و تفکر هم آموزش داده شود.

سواد فقط خواندن و نوشتن نیست، یاید بصیرت و تفکر هم آموزش داده شود.

در تاریخ : 25 دی 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 558
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار میاندوآب گفت: سواد فقط خواندن و نوشتن نیست، یاید بصیرت و درک مطلب هم آموزش داده شود.
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، حسام شیرازه محبت در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی و انسداد بیسوادی میاندوآب، گفن: کشور این روزها درگیر ترور اقتصادی بوده است، یکی از سرداران بزرگ ایران که به دعوت رسمی طرف عراقی به عراق سفر کرده بود توسط آمریکاییها ترور نظامی شده است، کشور ما هم به قول آقا یک سیلی زده است، اما حادثه تلخ هواپیمای اکراینی هم اتفاق افتاده است، زمانی که علت حادثه اعلام می شودشمع روشن کردن ها، تجمعات خیابانی اتفاق می افتد، شعارهای ساختارشکن سر داده می شود، اینجاست که بحث سواد مطرح می شود.

شیرازه محبت ادامه داد: نوع نگرش ها به موضوعات پیرامون مطرح است، نباید در آموزش ها فقط بحث سواد خواندن و نوشتن در دستور کار باشد باید به درک مطالب هم ورود پیدا کنیم، مهارت آموزی هم باید مورد توجه باشد، داشتن بصیرت هم اهمیت فراوانی دارد که در صحبت های حضرت آقا هم تاکید شده است.

معاون سیاسی فرماندار میاندوآب گفت: بصیرت موجب می شود که بفهمیم چگونه فردی نیمه های شب با گوشی تصاویر اصابت موشک به هواپیما را ضبط می کند ، افرادی که تا دیروز حرفی نمی زدند وقتی فهمیدند موشک سپاه بوده است شمع روشن می کنند و شعار می دهند ، اینها را اگر کنار هم قرار دهیم متوجه می شویم که در بحث سواد همه اینها باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: یکی از بحران های موجود در جامعه امروز ایران آسیب های اجتماعی است ، به حدی که مقام معظم رهبری شخصاً این مسائل را پیگیری می کند و گزارشات اقدامات را بررسی می کند اینها هم ناشی از عدم وجود سواد و قدرت تحلیل در جامعه است ، باید در سنجش میزان سواد و محتواهای مسائل آموزشی حساس تر باشیم .

شیرازه محبت گفت: برخی مدرسین نهضت زیاد به این مسائل دقت ندارند، گاهی صرفا برای گرفتن حق الزحمه خود فرمالیته نظر می دهند و رای به قبولی فرد متقاظی تحصیل می دهند و این در شرایطی است که در برخی موارد فرد هنوز الفبا را هم یاد نگرفته است و به طبع این آمارها کذایی است و شاهد بحران هایی هم خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه برخی سواد آموزان هستند که حتی تا مقطع دکترا هم ادامه تحصیل داده اند،گفت: تحصیل هیچ وقت دیر نیست و افراد جامعه باید بدانند که بی سوادی خجالت ندارد و نباید آمار غلط به مسئولین بدهند، بلکه افرادی که نیاز به تحصیل دارند می توانند با مدرسین نهضت سواد آموزی ارتباط بگیرند و نسبت به یادگیری سواد اقدام کنند.

معاون فرماندار میاندوآب ادامه داد: بحث توسعه و پیشرفت با انسان ها تعریف می شود، چند کتابفروشی فعال وجود دارد و میزان فریب کتاب چقدر است، سهم کتاب در سبد خرید خانواده ها چقدر است؟ کتابهای تعبیر خواب و آشپزی بیشترین فروش را در ایران دارند، در حالی که یکی انسان را به خوردن و دیگری به خوابیدن سوق می دهد همه اینها باید در آموزش های نهضت مد نظر قرار گیرد و صرفا به خواندن و نوشتن آکتفا نکنیم،ضمناً برای آموزش این افراد مشوق هایی هم لازم است که نباید فراموش شود.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود