اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » کرونا بازار و مغازه های میاندوآب را به تعطیلی کشاند

کرونا بازار و مغازه های میاندوآب را به تعطیلی کشاند

در تاریخ : 06 فروردین 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 2,998

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):

کرونا بازار و مغازه های میاندوآب را به تعطیلی کشاند.

در راستای دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری بازار و اصناف میاندوآب با تعطیلی محل کسب و کار خود همراهی خوبی با این ستاد دارند.

هر چند گزارش های میدانی و اعتراض های اغلب بازاریان به خوابیدن اقتصاد و بوجود آمدن مشکلات معیشتی ناشی از این تعطیلی ها مشهود است، اما مردم میاندوآب سلامتی را فدای مشکلات مالی نمی کنند و در خانه ها مانده اند، اما لازم است دولت چاره ای برای وضعیت موجود بیاندیشد.

در حالی که بانک مرکزی مدام تکرار می کند بانک ها دست کم مهلت سه ماهه برای پرداخت اقساط تسهیلات برای بازاریان در نظر گرفته اند اما مردم از عدم اجرای این مصوبه توسط بانک ها به شدت گله مند هستند هر چند عده ای اعتقاد دارند اگر این مصوبه هم درست اجرا شود بازهم دردی را دوا نخواهد کرد.

در این رابطه یکی از بازاریان با ارسال مشکلات خود به خبرنگار میاندوآب پرس، نوشته است: با وجود این تعطیلی ها نه تنها توان تامین خورد و خوراک خودمان را نداریم توان پرداخت قبوض آب و برق را هم نخواهیم داشت، انتظار داریم در این وضعیت دولت هم مثل سایر کشورها فکری برای وضعیت موجود بکند.

همسر یکی دیگر از افرادی که از این تعطیلی ها متضرر شده اند می گوید: همسر بنده یک شاگرد مغازه است که ماهانه حقوق میگیره ،از وقتی کرونا اومده دوماهه سرکار نمیره صاحب مغازه گفته فعلا تو این شرایط به شاگرد نیازی نداریم، ما ماهی۶۰۰هزار اجاره خونه میدیم متاسفانه صاحب خونمون نبخشید کرایه رو، از اینور بیمه رو از جیب خودمون میدیم، با خرج خونه و بچه تکلیف ماها چیه؟ معلوم نیست تا کی مغازه ها قراره بسته بشه لطفا به مسئولین بگید فکر آدمایی مثل ما باشن.

با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد چاره اندیشی برای گذر از وضعیت فعلی رکود بازار و تعطیلی اکثر مراکز تجاری در سطح کشور از اوجب واجبات است و ورود نمایندگان مجلس به این وضعیت و تصویب طرح های حمایتی ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام/
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود