اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » خسارت 150 میلیارد ريالی تگرگ به باغات میاندوآب

خسارت 150 میلیارد ريالی تگرگ به باغات میاندوآب

در تاریخ : 23 فروردین 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 692
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب گفت؛ تگرگ 150 میلیارد ريال به باغات میاندوآب خسارت زد.

«علی دیانتی» در گفتگو با خبرنگار میاندوآب پرس، افزود: بر اثر بارش تگرگ و باران رگباری ظهر امروز بیش از  هزار هکتار از باغات این شهرستان خسارت 50 درصدی وارد شده است.

دیانتی گفت: برآورد های اولیه نشان می دهد ده هزار تن از میوه های هسته دار منطقه خسارت خورده است، با قیمت های این محصولات در سال 98 اگر بخواهیم محاسبه کنیم بیش از 15 میلیارد تومان به کشاورزان منطقه خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان در حال ارزیابی دقیق خسارت وارد شده به باغات و زمین های زراعی شهرستان هستند گفت: تا کنون گزارشی از خسارت به گلخانه ها داده نشده است.

میاندوآب با دارا بودن ۸۲ هزار هکتار زمین کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار آبی و ۳۰ هزار هکتار دیم یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و گردش مالی و اقتصاد این شهرستان به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم وابسته به بخش کشاورزی است.

گفتنی است طبق اعلام اداره هواشناسی میاندوآب، ظهر امروز 12 میلیمتر بارش باران و تگرگ شدید در عرض 20 دقیقه اتفاق افتاده است که موجب آگرفتگی دید معابر و ایجاد خسارات به محصولات باغی شده است و این اداره تاکید کرده است بارش های رگباری تا دو شنبه این هفته ادامه خواهد داشت.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود