اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » عامل انباشت زباله، وعده های دروغین سالهای گذشته است

عامل انباشت زباله، وعده های دروغین سالهای گذشته است

در تاریخ : 09 اردیبهشت 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 880
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):

فرماندار میاندوآب در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونای میاندوآب گفت: برخی ناهماهنگی ها در معاونت غذا و داروی استان موجب شده است تولیدات کارخانه الکل سازی میاندوآب در انبار دپو شود، با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور حاکم است نباید کاری کنیم که واحدهای اقتصادی را با دست خودمان زمین گیر کنیم.

به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، مهدی قهرمانی در این جلسه به وضعیت انباشت زباله در خیابان های شهر هم اشاره کرد و گفت: به نوبه خودم از این وضعیت احساس شرم می کنم، اما وعده های دروغین سالهای گذشته کار را به اینجا رسانده است، در این میان افرادی هم هستند که با فرافکنی سعی در تشویش اذهان عمومی دارند و انتظار داریم با کسانی که افکار عمومی را متشنج می کنند باید به شدت برخورد شود.

قهرمانی ادامه داد:فضایی ایجاد کرده اند که هر کجای شهر می خواهیم پسماند را منتقل کنیم حتی با رعایت اصول با مخالفت های مردمی و مشکلات اجتماعی مواجه می شویم، آقایی که سه چهار دوره عضو شورای شهر بوده اید، کارنامه و عملکرد مثبت خود را به مردم گزارش دهید، طی 20 سال اخیر چندین شهردار بر سر کار آمده اند ، وعده های دروغینی که به مردم داده اند اعتماد را سلب کرده است و دیگر مردم به مسئولان اعتماد ندارند و من هم حق را به مردم می دهم.

فرماندار میاندوآب گفت: نمونه اش محل قبل دفع پسماند بود که بارها و بارها، حتی زمانی که بخشدار بودم هشدار دادیم که باید محل را حصارکشی کنید، زباله ها را حصار کشی شده تا محل حمل کنید، کدام مورد انجام شده است که امروز انتظار دارید به زور اسلحه مردم را به کاری وادار کنیم.

وی گفت:به جای اینکه حرف های چرت و پرت تحویل مردم بدهید کارهای انجام شده خود را به مردم گزارش دهید، اگر توانایی داشتید با کمک بخش خصوصی کارخانه ی کمپوست ایجاد می کردید، دنیا از پسماند به عنوان طلای کثیف یاد می کند و ما هنوز نتوانسته ایم دفع بهداشتی را مدیریت کنیم.

قهرمانی به نیروهای مازاد شهرداری اشاره کرد و گفت: اعضای شورای شهری که به جای عمل به وظایف خود 300 نفر نیروی مازاد را وارد بدنه شهرداری کرده است،باید پاسخگو باشد، چرا شهرداری به جای عمل به وظایف خود فکر و ذکرش تامین و پرداخت حقوق کارکنان شده است دست کم 10 ماه است اعلام کرده ایم لیست کارکنانی که قبل از سال 96 جذب شده اند برای تبدیل وضعیت اعلام کنید، تا امروز اعلام نشده است،دلیلش هم این است هر عضو شورای شهر می خواهد در کنار آن لیست 5 نفر جدید به بدنه شهرداری اضافه کند.

فرماندار میاندوآب گفت: قبلاً هم هشدار داده ام، تا زمانی که من در این شهر مسئولیت دارم به هیچ وجه اجازه نمی دهم یک نفر هم به این لیست اضافه شود،آمار دقیق داریم فردی در جنوب کشور مشغول کار است و از شهرداری میاندوآب حقوق می گیرد و نامش در لیست بیمه رد می شود، نابسامانی تا کی ادامه خواهد داشت، طبق قانون باید 280 نفر پرسنل شهرداری باشد و امروز به 600 نفر رسیده است طبیعتا وضعیت شهرداری بهتر از این نخواهد بود.

قهرمانی گفت: مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری طی نامه ای در اسفند ماه سال 98 کلیه وظایف شهرداری در زمینه پسماند را به شهردار ابلاغ کرده است و شهردار مسئول وضعیت فعلی است و آقایی که فرافکنی می کند اگر سواد خواندن و نوشتن دارید حتما این نامه را مطالعه و بعدا ً اظهار نظر کنید.

وی در پایان گفت: این مشکل باید با تعامل و وحدت بین مسئولان حل شود که اگر اینگونه نباشد نه تنها کاری پیش نخواهیم برد بلکه وضعیت حادتر هم خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب هم در این جلسه گفت؛ وضعیت بیماری کرونا در شهرستان کنترل شده است و روند کاهشی بیماران بستری نشان دهنده این موضوع است.
دکتر سهراب حیدری گفت: آمارهای اعلام شده بیماران سرپایی در شهرستان افزایش یافته است و این تمهیدات جهت شناسایی افراد ناقل بیماری است و موجب می شود چرخه انتقال بیماری را سریعتر قطع کنیم و نتیجه این کنترل هم کاهش تعداد بیماران بد حال و بستری شده در بیمارستان ها است
حیدری گفت: جوامعی در کنترل اپیدمی ها موفق بوده اند که شناسایی بیماران سریع انجام شود و تست های انجام شده از بیماران سرپایی هم در این راستا انجام می شود
وی گفت؛ پسماند مشکل حاد این روزهای شهرستان است و به شدت حوزه سلامت شهرستان را تهدید می کند و قرار نیست مشکل را به گردن دیگری بیاندازیم ، همه باید برای حل مشکل تلاش کنیم
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود