اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » کشف ۷ فقره تخریب در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو

کشف ۷ فقره تخریب در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو

در تاریخ : 14 خرداد 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,122

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب گفت:در جریان گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، تعداد ۷ مورد تخلف تخریب و تصرف در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، شناسایی و صورتجلسه شد.

به گزارش میاندوآب پرس، علیرضا بقالی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این تخلفات در محدوده ای بیش از ۱۵ هکتار در داخل منطقه حفاظت شده بوده و شامل طیف وسیعی از تعرضات از جمله، تخریب و تصرف عدوانی، جنگل تراشی و قطع اشجار می باشد.

وی در این رابطه افزود: بخشی از این تخلفات در گذشته نیز پرونده قضایی برای آن تشکیل شده است و پرونده حقوقی این تخلفات نیز جهت اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال میگردد.

وی با بیان این موضوع که یکی از اصلی ترین تهدیدات و چالشهای منطقه حفاظت شده، تخریب و تصرفات است، خاطرنشان کرد: در هفته جاری سه فقره پرونده در این رابطه تشکیل و از طریق واحد حقوقی اداره به مراجع قضایی ارسال شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب با اساسی خواندن این معضل، نقصان فرهنگ زیست محیطی، مشکلات اقتصادی و معیشتی ساکنان حاشیه تالاب، تراکم جمعیتی، ارزش بالای اکولوژی و کشاورزی منطقه، کمبود نیرو، تجهیزات و پاسگاه محیطبانی و بعضا خلأ های قانونی و قضایی را مهمترین دلایل افزایش تخریب ها در این منطقه خواند.

منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با وسعت ۱۱۵۴ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب واقع شده است، حفاظت این منطقه به دلیل تنوع زیستی و اکوسیستم از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد. پایداری زیست بوم و توسعه این منطقه  منوط به حفظ خاک آن از هرگونه تخریب انسانی می باشد.







تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود