اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » مشکلات آب برخی از روستاهای میاندوآب بزودی حل می شود

مشکلات آب برخی از روستاهای میاندوآب بزودی حل می شود

در تاریخ : 19 خرداد 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,515
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
رئیس آبفا شهرستان میاندوآب گفت: عمده مشکلات آب در روستاهای بخش مرکزی که از مجتمع آب واقع در ایلانی تپه تغذیه می شوند در ایام تابستان  بوجود می آید که تمام تلاش خود را می کنیم تا امسال از میزان این مشکلات کاسته شود.

پرویز خیرفام در گفتگو با خبرنگار میاندوآب پرس گفت: برخی مطالبات اهالی روستاهای پایین دست که تحت عنوان شهروند مطالبه گر در فضای رسانه ای شهرستان منتشر شده بود به حق است و برخی هم ناشی از تخریب هایی است که در شبکه آبرسانی توسط افراد نامعلومی صورت می گیرد، است.
وی گفت: در روزهای اخیر قطعی هایی در آب این روستاها داشتیم که ناشی از بستن شیرخط  آب در خط لوله اصلی واقع در روستاهای دولت آباد و منصورکندی توسط افراد نامعلوم بوده است که هنوز هم نمی دانیم این افراد با چه نیتی به این کارها دست می زنند و موجب قطعی آب می شوند هر چند با هماهنگی مقام ها انتظامی شدیدا پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم همین روزها این افراد در دام قانون گرفتار و برخورد قانونی با آنها انجام شود.

خیرفام افزود: الگوی مصرف استاندارد آب در کشور 140 لیتر برای هر فرد در شبانه روز است که ما برای هر فرد در این مجتمع بیش از 300 لیتر در هر 24 ساعت آب تامین می کنیم و اما همچنان شاهد افت فشار آب و کمبود در این روستاها هستیم و این نشان می دهد هدر رفت آب داریم و برخی از اهالی بسیار بیشتر از حد آب مصرف می کنند و به روستاهای پایین دست آب نمی رسد.

وی گفت: از دهیاران خواسته ایم در زمینه فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم روستاها همیار شرکت آب باشند و باید مردم بدانند مصرف بی رویه آب برای آبیاری مزارع و باغچه ها و مصرف آب شرب برای دام ها و استفاده از دینام که غیر مجاز است در شبکه آب موجب شده است تا شاهد این کمبودها باشیم.

پرویز خیرفام گفت: هر چند ما هم بیکار ننشسته ایم این روزها با پیگیری ها انجام شده در حال ایجاد یک ایستگاه کمکی برای افزایش میزان آب در منبع و خط لوله این مجتمع آب هستیم و امیدواریم با اضافه شدن این ایستگاه فرعی کمی از مشکلات این روستاها طی روزهای آتی کاسته شود اما حل شدن کامل مشکل نیازمند همراهی خود مردم است که نباید اجازه دهند همسایه شان با استفاده از دینام و استفاده غیر مجاز آب حق آنها را ضایع کنند.

رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان میاندوآب گفت: روستاییان عزیز می توانند تخلفات و استفاده های غیر مجاز از شبکه آب شرب را در تماس با شماره 122 و یا تلفن 45240208 و 45225143 به شرکت آب و فاضلاب میاندوآب اطلاع دهند تا با این افراد برخورد قانونی شود.

گفتنی است شهروندان در روزهای اخیر بارها با ارسال پیام های متعدد به تحریریه میاندوآب پرس از قطعی آب شرب و افت فشار آب گله کرده بودند که پس از انتشار در شبکه ها اجتماعی این پایگاه خبری با پیگیری های حسام شیرازه محبت فرماندار میاندوآب و پرویز خیرفام رئیس شرکت آبفا برخی از این مشکلات حل شده است.
انتهای پیام/
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود