اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » پیش بینی برداشت ۵۴ کیلوگرم پسته از باغات شهرستان میاندوآب

پیش بینی برداشت ۵۴ کیلوگرم پسته از باغات شهرستان میاندوآب

در تاریخ : 22 خرداد 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,469

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب گفت پیش بینی می کنیم امسال ۵۴ کیلوگرم پسته از باغات شهرستان میاندوآب برداشت شود.

به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، علی ديانتي، در حاشیه بازدید از باغ پسته مقصود موذن، واقع در روستای ملاشهاب الدین اظهار داشت: با عنایت به تغییرات اقلیمی در سالهای اخیر و محدودیت در منابع آبی، در راستای مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی، کشت و ترویج گیاهان کم آب بر، یکی از الویتهای مهم مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان است.

وی افزود: در سالهای اخیر سه و نیم هکتار باغ پسته در شهرستان میاندوآب احداث شده است که پس از پرورش و گذران دوره باردهی، امسال برای نخستین بار درختان پسته این شهرستان به باردهی اقتصادی رسیده و پیش بینی می شود حدود ۵۴ کیلوگرم محصول از باغات پسته میاندوآب برداشت شود.

 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پسته یک محصول اقتصادی است که تحمل زیادی به شوری دارد و سازگار با شرایط کم آبی و مقاوم به خشکی است.

‌وی ادامه داد: توسعه کشت محصولاتی با نیاز آبی کم نظیر پسته، می تواند در کاهش مصرف آب، پایداری تولید، اشتغالزایی، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان مفید واقع شود.

علی دیانتی گفت: باغ پسته مقصود موذن به مساحت دو و نیم هکتار و ۹۵۰ اصله درخت پسته با پایه بذری رقم اکبری، مجهز به سیستم آبیاری قطره ای است و جهت تأمین بخشی از برق مورد نیاز باغ، از پنل خورشیدی استفاده می شود. بکارگیری فنون جدید علمی در باغ مذکور باعث شده در مصرف انرژی صرفه جویی قابل توجهی صورت گیرد.
میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می‌شود.




تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود