اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » تعداد مبتلاین به کرونا در میاندوآب از 1600 نفر هم فراتر رفت

تعداد مبتلاین به کرونا در میاندوآب از 1600 نفر هم فراتر رفت

در تاریخ : 09 تیر 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,036
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: حوزه سلامت حدود 5 ماه است درگیر کروناست و کادر درمان تا 8 ساعت با لباس های ویژه این فضای سنگین را تحمل می کنند، در فضایی که هر طرفی را که رو برمی گردانیم دشمن وجود دارد و هر لحظه احتمال حمله است، با این شرایط کادر درمان به سمت یک خستگی مفرط می رود.

دکتر سهراب حیدری در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا هزینه های مراکز درمانی سه برابر شده و این در حالی است که درآمدها بیش از 5 برابر کاهش داشته است، درست مثل زمان جنگ لازم است تمام ارگان ها به کمک حوزه سلامت بیایند و در این شرایط انتظارها از نمایندگان مجلس بیشتر است.

وی ادامه داد: ذهنیت مردم بعد از برداشتن محدودیت ها این بود که کرونا تمام شده است، در حالی که اینگونه نیست، در زمان فاصله گذاری و اعمال محدودیت ها تعداد مبتلایان کاهش یافت و بیماران بد حال که نیاز به مراقبت های بیمارستانی داشته باشند بسیار کمتر شده بود، اما شاهد سیر صعودی بیماری در کشور و استان هستیم هر چند وضعیت در میاندوآب به مراتب خیلی بهتر از شهرهای همجوار است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: قبلا پزشکان اعلام کرده بودند احتمال ابتلای مجدد وجود ندارد، اما تحقیقات جدید نشان می دهد بیمارانی که مجدد مبتلا می شوند با حال بسیار وخیم تری به مراکز درمانی مراجعه می کنند، بر اساس یافته های جدید کودکان هم به کرونا مبتلا می شوند و به عنوان کانون انتشار ویروس عمل می کنند، پس لازم است مردم ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حتما از ماسک استفاده نمایند.

حیدری با انتقاد از برگزاری مراسمات و اجتماعات در شهرستان گفت: برخی رفتارهای مردم کادر درمانی را دلسرد می کند، برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم در این ایام تمام زحمات کادر درمان و از خودگذشتگی خیران سلامت را به باد می دهد و این رفتارها در شان فرهنگ میاندوآبی ها نیست.

وی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در بازارهای دواب هم انتقاد کرد و گفت: بازارهای هفتگی هم که یک پتانسیل اقتصادی برای شهرمان محسوب می شود تبدیل به مرکز انتشار و شیوع ویروس شده است و با ادامه این روند باید فعالیت این بازارهای متوقف شود.

مدیر شبکه بهداشت به آخرین آمار مبتلایان در سطح شهرستان هم اشاره کرد و گفت: 1622 مورد قطعی مبتلا به کوید19 در میاندوآب شناسایی شده است که از این تعداد 50 نفر در بیمارستان عباسی بستری هستند که 10 نفرشان در بخش مراقبت های ویژه(ICU) بستری هستند که حال دو نفرشان وخیم است و به دستگاه ونتیلاتور وصل شده اند.

حیدری ادامه داد:از این نفرات 35 نفر در میاندوآب فوت کرده اند، که 60 درصد فوتی ها آقا و 40 درصد خانم هستند و همچنین 60 درصد مبتلایان ساکن شهر و 40 درصد هم ساکن روستا هستند، در حال حاضر 70 تا 80 تخت بیمارستانی خالی داریم و در صورت نیاز می توانیم تعداد تخت های بستری را هم افزایش دهیم
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود