اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » برای مدیریت شهری همه خود را صاحب نظر می دانند، اما در عمل چیزی اتفاق نمی افتد

برای مدیریت شهری همه خود را صاحب نظر می دانند، اما در عمل چیزی اتفاق نمی افتد

در تاریخ : 28 مرداد 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 882

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
معاون فرماندار: وضعیت فعلی شهرداری برازنده میاندوآبی‌ها نیست

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار میاندوآب‌ با بیان اینکه شهردار به جای شهرداری، شوراداری می‌کند، گفت: وضعیت فعلی شهرداری برازنده میاندوآبی‌ها نیست.

به گزارش میاندوآب پرس و به نقل از قلعه مریم مسرت در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده  میاندوآب اظهار داشت: شهرداری بر روی هفت نفر منعطف شده که به هر طرف دوست دارند می‌کشند و شهر نیز به امان خدا رها شده‌است.

وی افزود: همه برای پیشرفت شهرستان تفکر و نظر خوبی دارند ولی در عمل چیزی اتفاق نمی‌افتد و اگر با شرایط فعلی و در هر دوره با اتکال بر سیاست‌ها و ستادهای خاص شهرداری اداره شود، خوشایند نخواهد بود.

وی با بیان اینکه هر اداره‌‌ای که در امورات محوله نقصی هم داشته باشد بخشی از آن به شهرداری ارتباط دارد، گفت: در حوزه مسایل زیست محیطی و تنظیف شهری توجه همه به سمت شهرداری است ولی مسوولان این نهاد یا در جلسه حضور نمی‌یابند و یا وظایف محوله خود را به گردن دیگران می‌اندازند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار میاندوآب‌ با بیان اینکه در انتخابات ششمین دوره شورای شهر مردم دوباره منتخبان خود را در بوته آزمایش قرار می‌دهند، افزود: مردم به خوبی همه چیز را تشخیص می‌دهند و امید می‌رود در این دوره افراد متخصص و متعهد و کسانی که به دنبال منافع شهر هستند را انتخاب کنند.

مسرت اظهار داشت: هر کسی می‌خواهد مسوولیت شهرداری را بر عهده گیرد از تخصص کافی برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: در میاندوآب در زنجیره مدیریت، حلقه پاسخگویی قطع شده و هر کسی خود را در هر جایگاهی می‌بیند.

وی با انتقاد از وضعیت تنظیف شهری میاندوآب بیان کرد: مگر در دنیا شهری وجود ندارد که از نظر توپوگرافی همانند میاندوآب‌ باشد که مسوولان مربوطه نبود شیب کافی را در این شهر علت وضعیت موجود عنوان می‌کنند، در حالی که به یقین همچین شهری وجود دارد و باید حداقل از آنان الگوبرداری کنیم.

وی با بیان اینکه کوتاهی یک نهاد موجب بروز مشکلات زیاد در شهرستان می‌شود‌،افزود: در خصوص پارک بانوان هم برای اینکه در گذشته درجه شهرداری ارتقا یابد، فقط یک تابلو نصب شده در حالی که این مکان امکان‌سنجی نشده و اکنون هم  یک نفر مرد نمی‌تواند از آن پارک استفاده کند که بانوان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: در زمینه کرونا هم با توجه به قرنطینه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اکنون مردم از نظر روحی و روانی نیاز به مشاوره دارند که در شهرهای دیگر شهرداری‌ها به ایجاد فرهنگ‌سرا اقدام کرده‌اند و در آنها مشاوران در تماس با افراد به آنان مشاوره می‌دهند ولی در میاندوآب جای آن خالی بوده و کوتاهی شهرداری در این زمینه مشهود است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار میاندوآب‌ با اشاره به حمایت‌های دولت از کسب و کارهای آسیب دیده بر اثر کرونا، بیان کرد: حمایت‌های دولت در هرحالی است که از نظر اقتصادی کشور با تنگناهای زیادی مواجه است ولی با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی مثل تشکل‌های مردمی می‌توان بخشی از خلأهای اقتصادی را جبران کرد.

وی اضافه کرد: در میاندوآب همزمان با شیوع کرونا، سمن‌ها پای کار آمده و در تامین اقلام بهداشتی، بسته‌های معیشتی، تامین مواد ضدعفونی کننده و گندزدایی معابر نقش مهمی ایفا کردند و اکنون نیز می‌توان با استفاده از این پتانسیل در قالب کمک‌های مومنانه و تامین اقلام بهداشتی به یاری نیازمندان شتافت.

وی با تأکید بر احیای جامعه مدنی، گفت: برای تحقق این مهم باید مردم بازیگران اصلی عرصه سیاسی باشند و نباید به مردم بها داد و در این راستا تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند به عنوان بازوی حمایتی با ورود به هر اموری می‌توانند بروکراسی اداری را کوتاه کنند که نمونه آن را در در خرید ماسک‌ برای کادر درمان مشاهده کردیم که اگر نهادی مداخله می‌کرد مدت زمان زیادی برای تهیه آنها نیاز بود.

وی با تاکید بر اینکه باید این تشکل‌ها را تقویت کنیم، افزود: با حمایت از سمن‌ها می‌توان از این شرایط به نحو مطلوب عبور کرد چراکه در بحث کرونا به واسطه کمک‌های مردمی کارهای بی‌نظیری در ایران انجام گرفت که مشابه آنها در دنیا اتفاق نیفتاد.


تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود