اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » ابتلای 2111 نفر به کرونا در میاندوآب

ابتلای 2111 نفر به کرونا در میاندوآب

در تاریخ : 11 شهریور 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 719

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
جلسه کارگروه سلامت با موضوع مقابله با کرونا به ریاست فرماندار میاندوآب برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان را 2111 نفر اعلام کرد و گفت: 78 درصد مبتلایان ساکن مناطق شهری و 22 درصد ساکن مناطق روستایی هستند و متاسفانه 74 نفر از این افراد تاکنون جان خود را از دست داده اند.

سهراب حیدری گفت: طبق ارزیابی های انجام شده، ۷۰ درصد از مردم و هیات های مذهبی پروتکل های بهداشتی را در دهه اول محرم رعایت کردند.
وی ادامه داد: برخی از هیاتهای مذهبی به جد پروتکل های بهداشتی را رعایت نمودند ولی متاسفانه برخی از هیات ها سهل انگاری نموده و موضوع کرونا را جدی نگرفتند که تبعات آن با افزایش آمار مبتلایان و‌فوتیها در هفته های آینده متاسفانه دیده خواهد شد
حیدری با ابراز نگرانی از شیوع آنفولانزا گفت: با شروع فصل سرما، در کنار ویروس کرونا مشکل بیماری آنفلوآنزا را خواهیم داشت که در صورت رعایت نکردن پروتکل ها و موازین بهداشتی وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.
فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه با تقدیر از همراهی متولیان هیئت های عزاداری گفت: بیشترین رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل ها را در هیئت های عزاداری دیدیم و مردم نشان دادند علاوه بر شور حسینی ، شعور حسینی هم در دسته های عزاداری حاکم بود، این در حالی بود که همه معطوف چگونگی برگزاری عزاداری ها بودند عده ای در این تعطیلات مسافرت رفتند و به مراتب رفتار پر خطری داشتند.

حسام شیرزاه محبت گفت: اینکه بگوییم شرایط 100 درصد ایده آل بود نه اینگونه نبود ولی بازدیدهایی که خود بنده هم انجام دادم جای بسیار تقدیر و تشکر دارد که حدالامکان بسیاری از موارد رعایت شد ، ابتکار جالب مقام معظم رهبری در برگزاری مراسم عزاداری در حسینه امام خمینی هم جای قدردانی دارد و پیام بزرگی به جهان مخابره کرد.

وی با اشاره به فعالیت 4 کارگاه تولیدی ماسک در میاندوآب گفت: مشخص نیست خروجی این کارگاهها در کدام بازارها عرضه می شود که لازم است مسئولان اداره صمت در این زمینه گزارشی تهیه و ارائه نمایند، متاسفانه استفاده ماسک قبلا در میاندوآب 75 درصد مردم رعایت می شد که طبق آخرین بررسی ها به 25 درصد رسیده است، مخصوصا صاحبان مشاغل و بازاریان که باید از ماسک استفاده کنند این موضوع بسیار کم رنگ شده است.

فرماندار میاندوآب گفت: استفاده از بوستان ها و پارک ها و آرامستان ها تا 20 شهریور هم ممنوع است و باید شهرداری در این رابطه اقداماتی انجام دهد.

تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود