اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » فعالیت ۱۷۶ نفر نهالکار در شهرستان میاندوآب بعنوان یکی از قطب های تولید نهال در کشور

فعالیت ۱۷۶ نفر نهالکار در شهرستان میاندوآب بعنوان یکی از قطب های تولید نهال در کشور

در تاریخ : 26 اسفند 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,721

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir): 
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، با اشاره به تولید سالیانه ۱۰ میلیون اصله نهال در شهرستان میاندوآب گفت: این شهرستان یکی از قطبهای تولید نهال کشور است و در تولید نهال دارای برند ملی و منطقه ای است.
وی گفت:بمنظور حفظ این برند و در راستای اجرای سیاست جدید ساماندهی و عرضه نهال به نهالکاران مجوزدار، خواستار تولید نهال با پایه های رویشی و خودداری از پرورش نهالهای پایه بذری توسط نهالکاران شد.
علی دیانتی گفت: حدود ۱۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان به نهالستان ها اختصاص یافته است و تعداد ۱۷۶ نفر از بهره برداران در این زمینه فعالیت می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی گفت: بدون شک یکی از ارکان اساسی احداث باغ و تولید تجاری میوه با کیفیت بالا، "استفاده از نهال پیوندی مرغوب، سالم، قوی و مطمئن از واریاته های اصلاح شده و پرمحصول است که باعث افزایش بهره وری مصرف آب و کاهش هزینه های تولید، کاهش دوره نونهالی، افزایش عملکرد در هکتار، کاهش عادت سال آوری و افزایش خصوصیات کیفی میوه، مقاومت به شرایط نامساعد محیطی و آفات و بیماریها می شود.
وی خاطر نشان کرد: مدیریت مناسب نهالستان و جلوگیری از هدر رفتن منابع، موفقیت یک نهالستان را به لحاظ اقتصادی و کیفیت نهال تولیدی مشخص می‌کند.
دکتر دیانتی "احداث باغ مادری برای تهیه پیوندک، ایجاد نمایشگاه عرضه و فروش نهال، ساماندهی تولید پایه های رویشی مناسب و واریته های اصلاح شده و کاهش ۳۰ درصدی تولید سالانه پایه های بذری" را از برنامه های پیشروی جهاد کشاورزی میاندوآب درخصوص ساماندهی نهالستانها برشمرد.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود