اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » روستاهای میاندوآب با طرح حمایتی دولت اینترنت دار می‌شوند

روستاهای میاندوآب با طرح حمایتی دولت اینترنت دار می‌شوند

در تاریخ : 21 دی 1400
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 717

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir): 
روستاهای میاندوآب با طرح حمایتی دولت اینترنت دار می‌شوند

رییس‌ اداره مخابرات میاندوآب گفت: روستاهای فاقد شبکه اینترنت همراه در این شهرستان با طرح حمایتی USO وزارت ارتباطات توسط اپراتورهای ارتباطی برای ارتقای تکنولوژی و ایجاد سایت جدید به اینترنت متصل می‌شوند.

جعفر بازمانی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص انتشار تصاویری در پیاگاه خبری میاندوآب پرس از روستای "حمید" از توابع شهر باروق در رابطه با مکانی چادر مانند به منظور استفاده دانش آموزان و دانشجویان این روستا از شبکه اینترنت افزود: این مشکل باید از طریق اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری پیگیری شود که هم اکنون در حال پیگیری آن هستیم.

وی اضافه کرد: مشکل روستاهایی که فاقد اینترنت همراه هستند، با طرح uso حل می‌شود که این طرح هم به عنوان طرح دولتی است و هرگاه وزارتخانه در صدد راه‌اندازی اینترنت همراه باشد، آن را به اپراتورهای ارتباطی فعال کشور واگذار می‌کند که نسبت به ایجاد شبکه اینترنت اقدام کند.

رییس اداره مخابرات میاندوآب با بیان اینکه این مشکل را ما هم پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: وزارتخانه پس از مشخص کردن روستاها، راه‌اندازی شبکه اینترنت روستایی را در دستور کار قرار می‌دهد و ما هم در این زمینه لیست روستاهای فاقد اینترنت را ارسال کرده ایم.

بازمانی با بیان اینکه طرح uso تاکنون در روستاهای "زینال کندی" و "آغداش" اجرا شده، اضافه کرد: بیشتر روستاهای شهرستان نیازمند uso هستند که مشکل اصلی در روستاهای باروق است.



گفتنی است،در دامنه کوه روستای حمید به منظور دسترسی راحت به اینترنت برای خواندن درس و امتحانات در این فصل سرد سال محلی با چهار اصله چوب خشک و گونی در قالب چادر درست شده بود که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود