اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » ‍ هفتمین کارخانه پنیر پیتزای شهرستان میاندوآب افتتاح شد

‍ هفتمین کارخانه پنیر پیتزای شهرستان میاندوآب افتتاح شد

در تاریخ : 18 بهمن 1400
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,088

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):

‍  هفتمین کارخانه پنیر پیتزای شهرستان میاندوآب افتتاح شد.


بهره برداری از کارخانه پنیر پیتزای بهار علی بابانژاد، با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد تومان، در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر، طی مراسمی با حضور مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجانغربی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین شهرستان میاندوآب، در محل اجرای طرح واقع در اراضی روستای ممدل افتتاح شد.
در این آیین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب با اشاره به فعالیت ۶ کارخانه تولید پنیر پیتزا در این شهرستان گفت: هفتمین کارخانه پنیر پیتزای میاندوآب با ظرفیت تولید ۱۸۰ تن در سال، امروز افتتاح می شود. این کارخانه در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع با ۷۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف، احداث شده و با آغاز بهره برداری از این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۵ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.
علی دیانتی هدف از اجرای این طرح را جذب شیر خام تولیدی در شهرستان، جلوگیری از خام فروشی و بازگشت ارزش افزوده به بخش تولیدات دامی دانست و اضافه کرد: این طرح جهت تکمیل و توسعه برای دریافت یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به کارگروه استانی معرفی شده و بزودی دریافت خواهد نمود.

وی خاطر نشان کرد: سالیانه در مجموع، بیش از ۱۷ هزار تن پنیر پیتزا در این شهرستان تولید و روانه بازار می شود‌ که علاوه بر بازار داخلی به کشور همسایه عراق نیز صادر می شود.
دکتر دیانتی اذعان داشت: «با عنایت به اینکه شهرستان میاندوآب یکی از قطب های دامپروی استان می باشد و سالانه بیش از ۱۴۶ هزار تن شیر در این شهرستان تولید می شود؛» راه اندازی و توسعه صنایع مرتبط با فرآورده های لبنی یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی میاندوآب است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از آغاز بهره برداری از هشتمین کارخانه پنیر پیتزای این شهرستان در شش ماهه اول سال آینده خبر داد و گفت با افتتاح این کارخانه شهرستان میاندوآب به قطب تولید پنیر پیتزای شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.
وی عنوان کرد: کارخانه پنیر پیتزای آقای رسول متّقی نیا، با ظرفیت تولید ۱۳۲ تن در سال و اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد تومان، با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، واحد تولیدی در شرف بهره برداری است که در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع و ۳ هزار مترمربع تأسیسات مسقف، در روستای حاجی بهزاد احداث شده و با آغاز بهره برداری از این واحد تولیدی برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم و ۳۵ نفر بطور غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

تهیه و تنظیم خبر؛ محمد مشمول

تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود