اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » ضرب و جرح بیشترین پرونده های دادگستری میاندوآب

ضرب و جرح بیشترین پرونده های دادگستری میاندوآب

در تاریخ : 31 خرداد 1401
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,070
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir)؛
رئیس دادگستری میاندوآب؛ سال گذشته به بیش از 77 هزار پرونده رسیدگی کردیم

حجت الاسلام گل حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت؛ دستگاه قضا در میاندوآب سال گذشته به 77 هزار پرونده رسیدگی کرده است که در قیاس با سال قبل افزایش 5 هزار پرونده را شاهد بودیم و این آمار برای ما نگران کننده است

این مقام قضایی با اشاره به اینکه متوسط روزها رسیدگی به پرونده ها 11 روز کاهش یافته است گفت: در سال 1400 متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها 89روز بود که با اقداماتی که انجام شده ،امسال به 78 روز رسیده است که 11 روز کاهش نشان می دهد.

وی گفت:علت افزایش پرونده برمی گردد به مسائل فرهنگی، کار فرهنگی در جامعه ما کمتر انجام می شود مردم هن با هر موضوع جزئی به جای صلح و سازش به دستگاه قضایی مراجعه می کنند که موجب افزایش حجم کار شده است.

رئیس دادگستری میاندوآب گفت:در برخی مسائل هم اعتماد کورکورانه به یک فرد موجب از دست رفتن دارایی های شان می شود، به عنوان مثل برای فردی ۱۳۷۷ پرونده در دادگاه میاندوآب تشکیل شده است، نمی دانیم مردم با چه حسابی به این فرد اعتماد کرده و تمام سرمایه خود را در اختیارش قرار داده اند.

حجت الاسلام گل حسینی گفت: در سه سال گذشته رتبه نخست در پرونده ها صلح و سازش در استان را کسب کره ایم، در این سال ها 27 پرونده قتل با تلاش همکاران به دریافت رضایت از اولیای دم ختم شده است.

وی گفت: پرونده های ضرب و جرح در شهرستان رتبه اول و سرقت در رتبه بعدی پرونده هایی که در دادگستری شهرستان رسیدگی می شود را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام گل حسینی همچنین در مورد میزان پرونده های طلاق هم گفت: از هر سه ازدواج ثبت شده یکی به طلاق ختم می شود که آمار مناسبی نیست و باید در این حوزه ها هم کارهای اساسی برای حفط بنیان خانواده ها انجام شود.

خبرنگار؛ منوچهر آقائی
ویراستار: فریده چتری
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود