اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » سرانه آموزشی برای هر دانش آموز در سطح استان 4 مترمربع است

سرانه آموزشی برای هر دانش آموز در سطح استان 4 مترمربع است

در تاریخ : 04 شهریور 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,038
 پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: سرانه آموزشی برای هر دانش آموز در سطح استان 4 مترمربع است

به گزارش میاندوآب پرس، قهرمان رحمانی در آیین افتتاح هنرستان کشاورزی باروق گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور بر روی گسل های زلزله تمامی مدارس استان با رعایت تمام اصول مقاوم در برابر زلزله ساخته می شوند تا آسیبی دانش آموزان ما را تهدید نکند.

رحمانی گفت: پروژه ای که امروز شاهد افتتاحش هستیم با 660 متر مربع زیربنای ساختمان آموزشی ، 751 متر مربع زیربنای کارگاه آموزشی و 500 متر فضای سالن ورزشی است که با 350 میلیارد ريال اعتبار ساخته شده است که در تکمیل این پروژه مساعدت های محبی نیا نمیانده میاندوآب در مجلس هم چشمگیر بود که توانستیم از بنیاد برکت 500 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه جذب کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 345 پروژه آموزشی با 2300 کلاس درس در سطح استان در حال ساخت داریم که برای تکمیل این پروژه 375 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم تا این پروژه ها تکمیل و تحویل دستگاه بهره بردار شود.

وی ادامه داد در حوزه میاندوآب 24 پروژه اموزشی در حال اجرا داریم که برای تکمیل این پروژه ها در سطح شهرستان 300 میلیارد ريال اعتبار لازم است و با توجه به تخصیص اعتبار در سال 96 ، توانستیم 59 مدرسه را با 310 کلاس درس و 8 باب سالن ورزشی جمعا با اعتباری 684 میلیارد ريال را در سطح استان به مرحله بهره برداری برسانیم که در هفته دولت و مهرماه امسال افتتاح خواهند شد.

قهرمان رحمانی گفت از مجموع 67 پروژه سطح استان 12 پروژه شامل 10 مدرسه با 87 کلاس درس با هزینه 174 میلیارد ريال و دو باب سالن ورزشی با اعتبار 16 میلیارد ريال ساخته و تحویل آموزش و پرورش میاندوآب شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه متوسط سرانه آموزشی در کشور 5/18 متر مربع برای هر دانش آموزاست، گفت: این رقم برای آذربایجان غربی 4/05 مترمربع برای هر دانش آموز است و 4550 کلاس درس در سطح استان نیاز داریم تا به سرانه استاندارد آموزشی برسیم و خوشبختانه سرانه آموزشی در میاندوآب از متوسط استانی در وضعیت بهتری قرار دارد برای هر دانش آموز 4/43 مترمربع محیط آموزشی وجود دارد ولی همچنان جا دارد برای رسیدن به سرانه استاندارد تلاش های مضاعفی انجام شود.

وی گفت: در سال 96 آذربایجانغربی توانست با ساخت و تحویل 428 کلاس درس رتبه چهارم کشوری را از این حیث بدست آورد و در 6 ماهه اول امسال هم 310 کلاس تحویل سیستم آموزشی خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به حادثه تلخ شین آبادرا عامل محرک طرح استاندارد سازی مدارس عنوان کرد و گفت: در سطح استان 408 مدرسه با 1727 کلاس درس را در حال استاندارد سازی هستیم که این طرح هم 80 درصد پیشرفت داشته استو سیمستم گرامایشی این مدارس استاندارد شده است و برای تکمیل این طرح 380 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.


تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود