افزایش 800درصدی تصادفات خسارتی در جاده های میاندوآب
در تاریخ : 10 مهر 1398
نظرات : 0
بازدیدها : 1,840
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
افزایش 133 درصدی تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی میاندوآب پای رئیس پلیس راه استان را به جلسه شورای ترافیک میاندوآب کشاند.
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس،رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با حضور در جلسه شورای ترافیک شهرستان میاندوآب گفت: در روزهای اخیر بیش از 10 نفر در تصادفاتی که در محورهای مواصلاتی میاندوآب اتفاق افتاده است، فوت کرده اند و این آماربسیار تعامل برانگیز است و موجب شده تا امروز در جلسه شورای ترافیک میاندوآب حضور داشته باشیم، چرا که این آمار کل آمار استان را تحت الشعاع قرار داد.
کمال حسین زاده با اشاره صحبت های فرماندار میاندوآب گفت: ما هم قبول داریم به دلیل کمبود اعتبارات امکان انجام برخی کارهای ایمن سازی راهها مقدور نیست اما جان انسان ها برای ما در اولویت قرار دارد، 30 کیلومتر از جاده ماکو-خوی زیر بار ترافیک رفت ، بدون اینکه رفوژ میانی نصب شود و بدون اینکه حتی یک تابلو در مسیر نصب شود و در بازه زمانی 3 ماهه تصادفاتی که اتفاق افتاد موجب فوت 33 نفر گردید در حالی که سال گذشته قبل از تعریض این جاده 5 نفر بر اثر تصادفات فوت کرده بودند.
سرهنگ حسین زاده گفت: این یعنی بدون تکمیل جاده نباید زیر بار ترافیک قرار گیرد چرا که ناخداگاه سرعت را در جاده ها بالا نی بریم و شاهد اینگونه تصادفات با خسارت های شدید خواهیم بود، جاده میاندوآب-مهاباد که چند روز پیش کامیون حامل بنزین آنجا تصادف کرد قرار بود قبل از آغاز سال 98 زیر بار ترافیک قرار گیرد که اختلافاتی که بین راهداری و راهسازی بوجود آمد موجب مسکوت ماندن طرح شد.
وی ادامه داد: وضعیت جاده میاندوآب-مهاباد کاملا متفاوت است چرا که یک جاده خاکی بین باند رفت و برگشت وجود دارد این موجب خواهد شد که تصادف شاخ به شاخ نداشته باشیم، لذا انتظار داریم اگر این جاده نیاز به ایمن سازی دارد هر چه سریعتر انجام شود تا این جاده زیر بار ترافیک قرار گیرد.
رئیس پلیس راه آذربایجانغربی گفت: در شش ماهه نخست امسال 47 نفر در تصادفات جاده ای فوت کرده اند که نسبت به سال قبل 28 درصد کاهش داشته است و همچنین 1077 نفر هم مجروح شده اند که نسبت به آمار سال قبل 16 درصد بیشتر است.
حسین زاده گفت: این آمار در 8 روزه اول مهر ماه به شدت افزایش یافته و تعداد فوتی های جاده ای میاندوآب به 7 نفر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 133 درصد بیشتر است و همچنین در این مدت 57 نفر نیز مصدوم شده اند که این آمار هم افزایش 10 درصدی نسبت به همین موقع سال قبل را نشان می دهد.
وی گفت: طبق تجزیه و تحلیل های انجام شده 54 درصد تصادفات این حوزه در جاده های اصلی اتفاق افتاده و 31 درصد در جاده های فرعی و 14 درصد هم سهم راههای روستایی از این تصادفات بوده است.
رئیس پلیس راه استان گفت: 21 درصد تصادفات در محور میاندوآب-بوکان اتفاق افتاده است و جاده میاندوآب-مهاباد در رتبه دوم قرار دارد و محورهای فرعی و روستایی هم در جایگاه بعدی قرار دارند، همچنین بیشتر تصادفات در روزهای جمعه اتفاق افتاده و ساعت 18تا 20 هم بازه پرتصادف ایام سال بوده است.
سرهنگ حسین زاده عامل اصلی تصادفات در این حوزه را "عدم توجه به جلو" اعلام کرد و گفت: 31 درصد تصادفات بر اثر استفاده از تلفن همراه و خواب آلودگی و خوردن و آشامیدن بوده است و همچنین تجاوز و انحراف به چپ در رتبه دوم با 16 درصد قرار دارد.
وی به مشکلات موجود در حوزه پلیس راه میاندوآب هم اشاره کرد و گفت: درمحور میاندوآب به مهاباد حدفاصل تقاطع سیستک تاامیر آباد باتوجه به دوبانده شدن محورنیازاست بااستفاده ازنیوجرسی باند های رفت وبرگشت ازهم جدا تابهره برداری لازم صورت بگیرد،محورهای چلیک وفسندوز به صورت مداوم نیازبه خط کشی دارند.
رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: محورچهاربرج به شعبانلو وخزینه جدید به صورت غیر استاندارد آسفالت شده و عرض سواره روی کمی داشته ونیازاست به وسیله خط کشی سهم عبور مشخص گردد،محورچهاربرج به سمت روستای قپچاق به صورت نیمه تمام رها شده ونیاز به ترمیم دارد، محورمیاندوآب به شاهین دژحدفاصل روستای پاره تاکشاورز نیازشدید به روکش آسفالت دارد.
حسین زاده گفت: محور سرچم که به صورت پروژه نیمه تمام رها شده وتوسط رانندگان بومی مورد استفاده قرار می گیرد وتصادف خیز بوده نیاز به تعیین تکلیف دارد، محور میاندوآب به ملکان خروجی شهر به سمت ایست بازرسی باتوجه به وقوع چندین فقره تصادف عابر پیاده نیاز به دوربین سرعت سنج وپل روگذر عابر پیاده دارد.
افزایش 133 درصدی تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی میاندوآب پای رئیس پلیس راه استان را به جلسه شورای ترافیک میاندوآب کشاند.
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس،رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با حضور در جلسه شورای ترافیک شهرستان میاندوآب گفت: در روزهای اخیر بیش از 10 نفر در تصادفاتی که در محورهای مواصلاتی میاندوآب اتفاق افتاده است، فوت کرده اند و این آماربسیار تعامل برانگیز است و موجب شده تا امروز در جلسه شورای ترافیک میاندوآب حضور داشته باشیم، چرا که این آمار کل آمار استان را تحت الشعاع قرار داد.
کمال حسین زاده با اشاره صحبت های فرماندار میاندوآب گفت: ما هم قبول داریم به دلیل کمبود اعتبارات امکان انجام برخی کارهای ایمن سازی راهها مقدور نیست اما جان انسان ها برای ما در اولویت قرار دارد، 30 کیلومتر از جاده ماکو-خوی زیر بار ترافیک رفت ، بدون اینکه رفوژ میانی نصب شود و بدون اینکه حتی یک تابلو در مسیر نصب شود و در بازه زمانی 3 ماهه تصادفاتی که اتفاق افتاد موجب فوت 33 نفر گردید در حالی که سال گذشته قبل از تعریض این جاده 5 نفر بر اثر تصادفات فوت کرده بودند.
سرهنگ حسین زاده گفت: این یعنی بدون تکمیل جاده نباید زیر بار ترافیک قرار گیرد چرا که ناخداگاه سرعت را در جاده ها بالا نی بریم و شاهد اینگونه تصادفات با خسارت های شدید خواهیم بود، جاده میاندوآب-مهاباد که چند روز پیش کامیون حامل بنزین آنجا تصادف کرد قرار بود قبل از آغاز سال 98 زیر بار ترافیک قرار گیرد که اختلافاتی که بین راهداری و راهسازی بوجود آمد موجب مسکوت ماندن طرح شد.
وی ادامه داد: وضعیت جاده میاندوآب-مهاباد کاملا متفاوت است چرا که یک جاده خاکی بین باند رفت و برگشت وجود دارد این موجب خواهد شد که تصادف شاخ به شاخ نداشته باشیم، لذا انتظار داریم اگر این جاده نیاز به ایمن سازی دارد هر چه سریعتر انجام شود تا این جاده زیر بار ترافیک قرار گیرد.
رئیس پلیس راه آذربایجانغربی گفت: در شش ماهه نخست امسال 47 نفر در تصادفات جاده ای فوت کرده اند که نسبت به سال قبل 28 درصد کاهش داشته است و همچنین 1077 نفر هم مجروح شده اند که نسبت به آمار سال قبل 16 درصد بیشتر است.
حسین زاده گفت: این آمار در 8 روزه اول مهر ماه به شدت افزایش یافته و تعداد فوتی های جاده ای میاندوآب به 7 نفر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 133 درصد بیشتر است و همچنین در این مدت 57 نفر نیز مصدوم شده اند که این آمار هم افزایش 10 درصدی نسبت به همین موقع سال قبل را نشان می دهد.
وی گفت: طبق تجزیه و تحلیل های انجام شده 54 درصد تصادفات این حوزه در جاده های اصلی اتفاق افتاده و 31 درصد در جاده های فرعی و 14 درصد هم سهم راههای روستایی از این تصادفات بوده است.
رئیس پلیس راه استان گفت: 21 درصد تصادفات در محور میاندوآب-بوکان اتفاق افتاده است و جاده میاندوآب-مهاباد در رتبه دوم قرار دارد و محورهای فرعی و روستایی هم در جایگاه بعدی قرار دارند، همچنین بیشتر تصادفات در روزهای جمعه اتفاق افتاده و ساعت 18تا 20 هم بازه پرتصادف ایام سال بوده است.
سرهنگ حسین زاده عامل اصلی تصادفات در این حوزه را "عدم توجه به جلو" اعلام کرد و گفت: 31 درصد تصادفات بر اثر استفاده از تلفن همراه و خواب آلودگی و خوردن و آشامیدن بوده است و همچنین تجاوز و انحراف به چپ در رتبه دوم با 16 درصد قرار دارد.
وی به مشکلات موجود در حوزه پلیس راه میاندوآب هم اشاره کرد و گفت: درمحور میاندوآب به مهاباد حدفاصل تقاطع سیستک تاامیر آباد باتوجه به دوبانده شدن محورنیازاست بااستفاده ازنیوجرسی باند های رفت وبرگشت ازهم جدا تابهره برداری لازم صورت بگیرد،محورهای چلیک وفسندوز به صورت مداوم نیازبه خط کشی دارند.
رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: محورچهاربرج به شعبانلو وخزینه جدید به صورت غیر استاندارد آسفالت شده و عرض سواره روی کمی داشته ونیازاست به وسیله خط کشی سهم عبور مشخص گردد،محورچهاربرج به سمت روستای قپچاق به صورت نیمه تمام رها شده ونیاز به ترمیم دارد، محورمیاندوآب به شاهین دژحدفاصل روستای پاره تاکشاورز نیازشدید به روکش آسفالت دارد.
حسین زاده گفت: محور سرچم که به صورت پروژه نیمه تمام رها شده وتوسط رانندگان بومی مورد استفاده قرار می گیرد وتصادف خیز بوده نیاز به تعیین تکلیف دارد، محور میاندوآب به ملکان خروجی شهر به سمت ایست بازرسی باتوجه به وقوع چندین فقره تصادف عابر پیاده نیاز به دوربین سرعت سنج وپل روگذر عابر پیاده دارد.