اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » وجود دارو و مواد غذایی تقلبی محصول بنگاه‌داری دولت است

وجود دارو و مواد غذایی تقلبی محصول بنگاه‌داری دولت است

در تاریخ : 07 بهمن 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 703
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، با انتقاد از ضعف نظارت دولت و سازمان غذا و دارو توجه دولت به بنگاه‌داری و تصدی‌گری را عامل ایجاد اختلال در بازار عرضه محصولات سلامت‌محور دانست.
به گزارش میاندوآب پرس و به نقل از خبرگزاری خانه ملت همایون هاشمی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه بخش اعظمی از کالاهای سلامت محور موجود در بازار تقلبی هستند، گفت: وقتی دولت به وظایف ذاتی خود که در قانون تعریف شده به خوبی عمل نمی‌کند و تصدی‌گری و بنگاه‌داری کرده و کارخانه‌دار می‌شود، این مشکلات ایجاد می‌شود.

دولت در نظارت بر تمام حوزه‌ها ضعیف عمل کرده است

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت در کشورهای توسعه‌یافته به تقویت ابعاد نظارتی خود می‌پردازد و روند اجرای قانون را رصد می‌کند، اما در ایران دولت نه تنها در حوزه سلامت، بلکه در تمام حوزه‌ها از بُعد نظارت ضعیف عمل می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: هم‌اکنون دولت در حوزه‌هایی که ضرورتی ندارد، فعال شده است و این در حالی است که باید به وظایف ذاتی خود عمل کند، همچنین سازمان غذا و دارو باید بخش نظارت خود را تقویت کند، چرا که بخش حاکمیت نظارت بر حوزه غذا و دارو را به این سازمان محول کرده است، به همین دلیل بنده بارها در دیدار با مسئولان این حوزه تاکید کرده‌ام که بخش نظارتی این سازمان پاسخگوی مسئولیت‌هایی که برعهده دارد، نیست.



سازمان غذا و دارو نیروی نظارتی کافی در اختیار ندارد

وی افزود: مشکلات کنونی ناشی از این است که سازمان غذا و دارو ناوگان انسانی کاملی را در اختیار ندارد، کما اینکه مسئولان آن نیز بر این مهم اذعان می‌کنند که نیروی نظارتی کافی در اختیار ندارند، بنابراین وقتی نظارت در یک مجموعه محدود باشد، قطعا می‌توان در کیفیت تولیدات زیر نظر آنها و وجود کالاهای تقلبی در این حوزه شک کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: بی‌تردید کالاهای سلامت‌محور تعریف خاص خود را داشته و به طور مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد، و این در حالی است که عمده محصولات تقلبی هم در حوزه غذا و دارو تولید می‌شود.


برخی تولیدکنندگان در بستر زمان اقدامات شومی در روند تولید مواد غذایی و دارویی انجام می‌دهند

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: هم‌اکنون محصولات تولیدشده در حوزه غذا و دارو به‌ویژه مواد اولیه و نهایی آنها و محصولات دسته‌بندی شده باید از استانداردهای خاص برخوردار باشند، شاید یک مجموعه‌ای در برهه‌ای از زمان موفق به اخذ مجوزهای لازم شده باشد، اما نظارت مستمر، بازبینی و پایش از جمله وظایف ذاتی دولت است.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این امکان وجود دارد که کارخانه‌داران و تولیدکنندگان در بستر زمان مرتکب خطاهای خطرناکی شوند، کما اینکه گاه تولیدکنندگان خارج از محدوده اقدامات شومی را در حوزه غذا و دارو انجام می‌دهند و محصولات نامرغوبی را با برندهای شناخته‌شده تولید می‌کنند که تقلب آشکار است، بنابراین بخش‌های حاکمیتی و دولتی به ویژه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به عنوان متولیان اصلی وظیفه دارند که نظارت‌های لازم را در این حوزه انجام دهند تا استانداردها به اندازه تعریف‌شده، حفظ شود.

تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود