اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » وزیر دادگستری از ارائه آمار پرونده های فساد امتناع می کند

وزیر دادگستری از ارائه آمار پرونده های فساد امتناع می کند

در تاریخ : 07 مرداد 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,032
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در این سال ها وزیر دادگستری از ارائه اطلاعات مربوط به قضات متخلف امتناع کرده است به گونه ای که انگار بزرگترین راز جمهوری اسلامی ایران را محفوظ داشته است.

به گزارش میاندوآب پرس و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، جهانبخش محبی نیا در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 7 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در سوال خود از وزیر دادگستری، گفت: سوال اینجانب در راستای عمل به سوگندی است که خوردم. قانون اساسی 177 اصل دارد که تامین حقوق فردی و اجتماعی ایرانیان در زمینه های سه گانه اصل 157 را تضمین کرده است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه به فضل الهی فرزندی از تربیت یافتگان مکتب امام با هدایت و حکم رهبر انقلاب از وادی سیاست به خدمت در آستان امام رضا (ع) و از آن جا به قضاوت آن هم در سطح تولیت رسیده است.

وی اظهار کرد: باید مراقبت کنند با پرهیز از تبلیغات، نگاه منطقه ای و با استناد به اصل 158 تشکیلات لازم را در دادگستری راه اندازی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه باید در تهیه لوایح قضایی متناسب با جمهوری اسلامی ایران، استخدام قضات عادل و عزل و نصب آن ها زمینه تامین آمال انقلاب یعنی عدالت و آزادی را مهیا کند، این امر محقق نخواهد شد مگر با تنبیه قضاتی که به وظایف خود عمل نمی کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: در این سال ها وزیر دادگستری از ارائه اطلاعات مربوط به قضات متخلف امتناع کرده است به گونه ای که انگار بزرگترین راز جمهوری اسلامی ایران را محفوظ داشته است.

وی ادامه داد: باید مشخص شود برای شفاف سازی و سالم سازی در ساختار مراجع قضایی چه اقداماتی صورت گرفته است، تاکنون برای چند قاضی کیفرخواست صادر شده و نتیجه احکام صادره چه بوده است.

محبی نیا بیان کرد: براساس اصل 159 قانون اساسی مرجع رسمی شکایات نه تنها قوه قضائیه نیست، بلکه دادگستری است و جفای بزرگی است که برخی ادعا می کنند که وزارت دادگستری مقام و منصبی تشریفاتی است.

وی تصریح کرد: اینکه در روز روشن مقابل ساختمان دادستانی و دادسراها اراذل درگیری مسلحانه ایجاد می کنند و پس از انتقال مسئولان به بیمارستان این درگیری ادامه دارد نشان دهنده حضور کارمندان ناصالح در سیستم است. در واقع دادرسی محفلی و خصوصی مصیبت بزرگی است که در برخی مناطق مشاهده می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: چرا وزیر دادگستری اطلاعاتی در مورد اینکه چند فقره پرونده برای مبارزه با فساد تشکیل شده ارائه نمی دهد. باید مشخص شود سرنوشت بابک زنجانی چه شد.

پس از طرح سوال محبی نیا و توضیحات علیرضا آوایی، نماینده میاندوآب اعلام کرد که از توضیحات وزیر قانع شده است.

تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود