اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » نان در ازای جان؛ مشکل نان در میاندوآب روز به روز بیشتر می شود

نان در ازای جان؛ مشکل نان در میاندوآب روز به روز بیشتر می شود

در تاریخ : 16 مهر 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,247
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir): 
مردم میاندوآب از چند روز پیش با مشکل تهیه نان که قوت غالب خانوار است، مواجه‌اند و بارها این مشکل را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و از مسئولان در خواست رسیدگی دارند.

مردم در روزهایی که طبق تاکید ستاد مبارزه با کرونا و  محدودیت‌های اعمال شده، نباید در محل های پرتجمع حضور داشته باشند، مجبورند ساعتها در صف‌های طولانی بایستند و نان را به ازای جان بخرند؛ تازه آنهم اگر سهمیه روزانه آرد در موعد نوبتشان تمام نشود! و نانوایی تعطیل نکند.

این روزها نانوایی هایی که بسیار زود تعطیل می کنند زیاد شده است، شاید هم تصور می کنند مصوبه ستاد کرنا برای تعطیلی شامل نانوایی ها هم شده است!! آنچه مسلم است کمبود نان در نانوایی ها و حتی فروشگاهها است که مردم را مجبور کرده بارها و بارها با تحریریه میاندوآب پرس تماس بگیرند و از کمبود نان گله کنند.

رئیس اتحادیه نانوایی ها می گوید: نان گران نشده است و به اندازه کافی هم آرد توزیع می شود، اگر نانوایی تخلف می کند سهمیه نان مردم را پخت نمی کند یا گرانتر می فروشد باید بازرسان صنعت و معدن رسیدگی کنند.

متاسفانه مسئولان شهرستانی مرتبط با آرد و نان چندان حضور نظارتی و میدانی در سطح شهر و نانوایی‌ها نداشته و از پشت میز و با جملات کلیشه‌ای سعی در انکار و مهار بحران دارند.

اگر این بی تدبیری و ضعف عملکرد نیست چرا در شرایطی که طبق گفته‌های خود مسئولشان، سیلوها پر از گندم است، کمبود آرد نداریم و روند تخصیص و توزیع آرد به نانوایی ها هم بخوبی پیش می‌رود، شاهد مشکل نان در شهر  هستیم؟

در روزهایی که آژیر قرمز هر روز در سطح شهر نواخته می شود و هشدارهای مکرر وزارت بهداشت و ستادملی کرونا را متوجه استان کرده، مردم باید تاوان بی‌تدبیری مسئولان را بدهند و برای تهیه نان صف بکشند، هرچند برخی از همشهریان هم در ایجاد این وضعیت مقصرند، چرا که قبلا برای خانه بیشتر 10 نان تهیه نمی کردند در این اوضاع نابسمان تقلضای بیشتر از 30 نان در روز را از بیم کمیاب شدن ایت محصول حیاتی دارند.

افزایش شدید قیمت هر کیسه آرد در بازار آرد هم بیش از پیش نانواها متخلف را تحریک می کند تا به جای پخت نان آرد را بفروشند و سود بیشتری به جیب بزنند و این عامل هم یکی از علت های کمبود نان است که باز هم به نظارت بسیار ضعیف مسئولان ارتباط دارد.

 در این ایام سخت کرونایی که برخی کشورها دم در مردم نان تحویلشان می دهند، مسئولان ما هم که درب منازل مردم نان ندادید لااقل جانهایشان را در صفوف نانوایی نستانید!
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود