اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » انتقاد امام جمعه میاندوآب‌ از عدم آذین بندی شهر در مناسبت‌های دینی/ برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان را در بستر فضای مجازی برگزار کنید

انتقاد امام جمعه میاندوآب‌ از عدم آذین بندی شهر در مناسبت‌های دینی/ برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان را در بستر فضای مجازی برگزار کنید

در تاریخ : 23 فروردین 1400
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 3,703

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir): 
انتقاد امام جمعه میاندوآب‌ از عدم آذین بندی شهر در مناسبت‌های دینی/ برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان را در بستر فضای مجازی برگزار کنید

امام جمعه میاندوآب‌ با انتقاد از عدم آذین‌بندی شهر در مناسبت‌های دینی و مذهبی از سوی نهادهای متولی ادامه داد: در این شرایط باید در مناسبت‌های مذهبی و دینی آذین‌بندی شهر در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: تنها با نصب ۲ عدد بنر یا پارچه در مقابل مصلا یا فرمانداری فرهنگ سازی نمی‌شود، باید حلول ماه مبارک رمضان با برخی اقدامات همچون نصب بنر در شهر نشان داده شود، در نیمه شعبان هم گروه مردمی بصائر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به راه‌اندازی کارناوال خودرویی در سطح شهر جشن و سرور برپا کردند در حالی که نهادهای متولی کاری انجام ندادند.

وی‌ با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یا حوزه علمیه به تنهایی متولی فرهنگ نیست، گفت: یکی از نهادهای مهم(شهرداری) در این شهر هنوز پست معاونت فرهنگی ندارد و این در حالی است که ادعا داریم میاندوآب‌ نسبت به شهرهای همجوار بزرگ است.

وی گفت: نهادهای متولی فرهنگ نظیر اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و یا حوزه‌های علمیه بودجه خاصی ندارند ولی درآمدهای مردمی که برخی نهادها دارند، طبق قانون درصدی از آن باید صرف مسایل فرهنگی شود.

وی همچنین با انتقاد از ترویج یک بدعت غلط در میاندوآب گفت: در این شهر وقتی به یک نفر مسوولیت جزئی در یک نهاد داده می‌شود، در تمام نقاط شهر توسط اشخاص بنر تبریک در بیلوردهای میدان‌های اصلی که بعضی نیز متعلق به برخی نهادهاست، نصب می‌شود و این در حالی است که این کارها با اهداف خاصی انجام می‌گیرد و باید مسوول مربوطه اجازه چنین کاری را ندهد

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه باید به نظر متخصصان ارزش قایل شد، گفت: باید به فکر روش‌های جایگزین شیوه های معمول در راستای انجام امور یا برگزاری مراسم‌ در ماه مبارک رمضان بود و به جای بازگشایی مساجد و تجمع مردم، می توان در بستر فضای مجازی سخنرانی کرد.

حجت الاسلام حمید حسن زاده در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی میاندوآب با بیان اینکه در این شیوه نیاز است جوانان و اهالی هر منطقه شناسایی شوند، افزود: در این روش به جای ۵۰ نفر حضوری، ۲۰۰ نفر آن هم قشر جوان از سخنان روحانی مسجد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این شیوه در تمامی مساجد شهرستان اجرایی شود، اظهار داشت: تا زمانی که شرایط و وضعیت کرونا قرمز است، امکان برگزاری مراسم‌ به صورت حضوری وجود ندارد و باید براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا پیش رفت.

امام جمعه میاندوآب‌ با بیان اینکه در بستر فضای مجازی بهتر می‌توان نتیجه گرفت، اضافه کرد: مسجد و منبر تعطیل بردار نیست و باید با شیوه‌های جایگزین از فیوضات ماه مبارک رمضان بهره‌مند شد.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مساجد و مکان‌های مذهبی، تاکید کرد: باید به زندگی با کرونا عادت کنیم و نباید به خاطر کرونا تمام امور تعطیل شود و از سوی دیگر نباید هم نسبت به آن بی‌توجه بوده و عادی‌انگاری شود.

در ادامه این مراسم اعضا به بیان و ارایه پیشنهادهای خود برای برگزاری مراسم و برنامه طی ماه مبارک رمضان با شیوه‌های جایگزین پرداختند.



تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود