اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » ‍ تولید نزدیک به ۴ تن پسته در میاندوآب

‍ تولید نزدیک به ۴ تن پسته در میاندوآب

در تاریخ : 06 مهر 1402
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 153


مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از برداشت ۳ تن و ۷۵۰ کیلوگرم محصول پسته از باغات این شهرستان خبر داد

رضا مقدم در بازدید از واحد پسته پاک کنی کوی قره ورن این شهرستان گفت: کاشت پسته در سطح ۶ و نیم هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب انجام شده که ۲ و نیم هکتار از این باغ‌ها بارور هستند.
وی افزود: امسال با ۳۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، ۳ تن و ۷۵۰ کیلوگرم محصول پسته از باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار شد.
مقدم ادامه داد: پسته یک محصول اقتصادی، با ارزش افزوده بالاست که تحمل زیادی به شوری دارد و سازگار با شرایط کم آبی و مقاوم به خشکی است و در خاکهایی با حاصلخیزی کم نیز قابلیت کشت و تولید دارد. از اینرو در راستای احیای دریاچه ارومیه و تغییر الگوی کشت، توسعه کشت و جایگزینی محصولاتی با نیاز آبی کم نظیر پسته در قالب طرحهای اصلاح و احیای باغات درجه ۲ و حذف و جایگزینی باغات درجه ۳، به جای محصولات پر آب مانند سیب توصیه و ترویج می شود.


وی یادآور شد: ارقام اکبری و احمد آقایی پسته به دلیل دیر گل بودن، سازگار با منطقه و مناسب جهت کشت در شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: یک واحد پسته پاک کنی به ظرفیت سالانه ۱۵۰ تن با قابلیت پوست گیری، سورت و خشک کنی محصول پسته، با صرف اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان، در کوی قره ورن این شهرستان تأسیس شده است که به زودی به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۹۱۷ مترمربع با زیربنای ۴۵۰ مترمربع احداث شده است که با آغاز بهره برداری آن، برای ۵ نفر بصورت مستقیم و پایدار، زمینه اشتغال فراهم می شود.


خبرنگار؛ فریده چتری
سردبیر؛ منوچهر آقایی

تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود