اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » نقره داغ شدن عامل قطع و حمل اشجار جنگلی در میاندوآب

نقره داغ شدن عامل قطع و حمل اشجار جنگلی در میاندوآب

در تاریخ : 10 دی 1402
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,437

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب از توقیف حامل چوب غیرمجاز قطع شده از منطقه تالاب نوروزلو خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب گفت:یگان حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب طی گشت زنی و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان میاندوآب با حضور در جاده های منتهی به منطقه حفاظت شده و با تعقیب و مراقبت، یک دستگاه خودروی حامل چوب را شناسایی و نسبت به توقیف آن اقدام کردند.


موسی جسور افزود:فردی که پس از قطع شبانه چندین درخت بید از داخل منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، اقدام به حمل و فروش می نمود طی عملیاتی دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.


وی اضافه کرد: در جریان این ماموریت با وجود اسکورت خودروی حامل اشجار جنگلی توسط افراد سودجو، یک دستگاه خودرو سایپا با چوب قاچاق از نوع بید خودروی جنگلی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب ابراز کرد: گشت های نامحسوس در این منطقه به منظورشناسایی متخلفین قطع اشجار جنگلی افزایش پیدا کرده و اقدامات لازم به منظور دستگیری آنان ادامه دارد و با هرگونه تخلف زیست محیطی طبق مقررات برخورد می شود.

جسور خاطر نشان کرد: منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو مابین شهرستان های میاندوآب و باروق با وسعت ۱۱۵۰ هکتار جز مناطق چهارگانه حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست بوده و از درجه حفاظتی بالایی برخوردار میباشد.
وی افزود:از دوستداران محیط زیست تقاضا داریم به منظور همراهی اداره حفاظت محیط زیست در امر حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخلفات محیط زیستی، مراتب را به اداره این شهرستان اطلاع داده و یا با شماره تلفن 1540 تماس بگیرند.  


خبرنگار؛ رامین اثماران

سردبیر؛ منوچهر آقایی


تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود