اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » مصادره 1000 متر مکعب انباشت شن و ماسه غیر مجاز در میاندوآب

مصادره 1000 متر مکعب انباشت شن و ماسه غیر مجاز در میاندوآب

در تاریخ : 01 بهمن 1402
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,765


مصادره 1000 متر مکعب انباشت شن و ماسه غیر مجاز در میاندوآب

حدود 1000 متر مکعب شن و ماسه حاصل از دپوهای غیر قانونی در روستاهای همجوار رودخانه زرّینه رود میاندوآب کشف و مصادره شد.

به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس؛ رضا بهروزی رئیس اداره صمت میاندوآب اظهار کرد : در راستای صیانت از منابع عمومی و جلوگیری از تضییع بیت المال و برداشت های غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها و معادن شهرستان ، طرح ساماندهی برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها اجرا می شود.

رئیس صمت میاندوآب تصریح کرد : در این طرح میزان موجودی مصالح در واحدهای ماسه شویی ارزیابی و تمامی انباشت های غیر مجاز در داخل واحدها و محوطه های روستایی شناسایی و مصادره می شود .

بهروزی افزود : این طرح با حکم ویژه دادستانی و با تأکید و جدیّت فرماندار میاندوآب با حضور اداره صمت و همکاری و پشتیبانی نهادهای امنیتی ، نیروی انتظامی ، فرمانداری ، سپاه ، امور منابع آب ، محیط زیست ، منابع طبیعی ، شهرداری میاندوآب و بکتاش اجرا شد .

وی گفت : در این زمینه افرادی که بصورت غیر مجاز اقدام به برداشت و انباشت مصالح رودخانه ای کرده بودند شناسایی و مقدار 1000 متر مکعب معادل 1800 تن شن و ماسه حاصل از دپوی غیر قانونی این افراد در روستاهای همجوار رودخانه زرّینه رود مصادره شد .

رئیس صمت میاندوآب ضمن تشکر از جدیّت و قاطعیّت نهادهای امنیّتی و حاکمیّتی و هم افزایی ادارات متولی در تحقّق خواسته ها و انتظارات به حق مردم مبنی بر استرداد بیت‌المال و برخورد با متخلفان ، تصریح کرد : این مقدار مصالح توقیف شده با هماهنگی ارگان های مربوطه جهت مصارف عمرانی عام المنفعه در اختیار دستگاه های خدمات رسان و شهرداری ها قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است اقدامات قانونی وفق ماده 19 قانون معادن و همچنین ماده 690 قانون مجازات اسلامی در خصوص تصرّف در اموال عمومی و دولتی توسط دستگاه قضایی در مورد خاطیان که از عمده برداشت کنندگان غیر مجاز منطقه می باشند اعمال خواهد شد .

برابر گفته های رئیس اداره صمت میاندوآب هرگونه برداشت مصالح از بستر رودخانه ها و معادن توسط اشخاص حقیقی ، حقوقی و تمامی نهادها ، ادارات و غیره تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می شود و نیازمند اخذ مجوز برداشت رسمی از اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان می باشد.

بهروزی خاطرنشان کرد : در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رسیدگی به تخلفات احتمالی از شهروندان عزیز تقاضا می شود هر گونه تأمین و خرید مصالح مورد نیاز خود را از واحدهای دارای مجوز انجام داده و گزارشات خود را در مورد تخلفات با سامانه 124 ستاد خبری اداره صمت و یا با شماره مستقیم 45263610 در میان بگذارند.

میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای 32 معدن و 165 واحد صنعتی با اشتغالزایی بیش از 5000 نفر می باشد که از این مجموعه 14 واحد صنعتی ماسه شویی در امر شستشو و دانه بندی شن و ماسه در حال فعالیت هستند .


خبرنگار؛ منوچهر آقایی

سردبیر؛ فریده چتری

تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود