اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » سنجش بیش از 81 درصد فشار خون افراد بالای 30 سال در میاندوآب

سنجش بیش از 81 درصد فشار خون افراد بالای 30 سال در میاندوآب

در تاریخ : 04 تیر 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 833
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
رئیس شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت:فشار خون بیش از 81 درصد افراد بالای 30 سال در میاندوآب مورد سنجش قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار میاندوآب پرس، سهراب حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هدف از طرح بسیج کنترل فشار خون کنترل فشار خون افراد بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی جامعه بود که طبق برآوردهای انجام شده از جمعیت نزدیک به 280 هزار نفری میاندوآب 144 هزار نفر بالای 30 سال هستند.
حیدری گفت: طی سال گذشته 19 هزار 700 نفر بر اثر تثادفات جاده فوت شده اند این در حالی است که بیش از 97 هزار نفر بابت عوارض ناشی از فشار خون از دنیا رفته اند و با دانستن وضعیت و کنترل فشار خون می شوددرضد بسیار زیادی از مرگ و میر بر اثز فشار خون را کاهش داد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه متاسفانه سطح سواد سلامت مردم پایین است، گفت: در حوزه بیماری های غیرواگیر و فشار خون نیز بسیار کمتر است و در برخی استان ها بیش از 50 درصد مردم از وضعیت فشار خون خود خبر ندارند و عوارض ایجاد شده از همین عدم آگاهی ناشی می شود .
سهراب حیدری ادامه داد: تا امروز از جمعیت 144 هزار نفری بالای 30 سال در میاندوآب حدود 117 هزار نفر فشار خونشان کنترل شده است که این یعنی بیش از 81 درصد افراد بالای 30 سال در سطح شهرستان فشارخونشان را منترل و از وضعیت آن آگاهی یافته اند .
وی گفت: از این 117 هزار نفری که فشار خونشان کنترل شده حدود 55 درصد دارای فشار خون طبیعی هستند  و فشار خون 13 درصد آنها بالای نرمال است و که نیازمند مداخله پزشکی و درمان هستند و حدود 30 درصد هم هم فشار خون نسبتا بالایی دارند که نیاز است این افراد طی 4 تا 6 هفته آینده حتما فشار خون خود را مجدد بررسی و در صورتی که باز هم فشار خون بالایی داشته باشند باید تحت مراقبت و درمان باشند هر چند کارشناسان مراکز بهداشت با ارائه مشاوره ی غذایی و ورزشی تلاش می کنند بیشتر مشکلات این لفراد هم برطرف گردد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه در جمعیت روستایی تقریبا به رقم 100 درصدی کنترل فشار خون افراد بالای 30 سال رسیده ایم، گفت:  افرادی که تا امروز موفق نشده اند فشار خون خود را کنترل کنند می توانند با مراجعه به چادرهایی که در سطح شهر دایر شده و یا مراکز بهداشتی نسبت به آگاهی از وضعیت فشار خون خود تا 15 تیر اقدام نمایند تا اگر مشکلی هم وجود داشته باشد به موقه شناسایی و مورد درمان قرار گیرد.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود